April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۱۸۸
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
0
تقی زاده گفت: یکی از نگرانی اصلی ما مصرف بیش از حد آب شرب خانگی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است.
به گزارش پول نیوز، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و فاضلاب  و معاون وزیر نیرو، گفت: با اشاره به میزان بارندگی‌ها در کشور گفت: خوشبختانه تا به امروز میزان بارندگی در کشور ۱۳ درصد کاهش داشته است که نسبت به سال گذشته در درازمدت ۵۱ سال ۲۴ درصد افزایش داشته است و حجم بارش اول مهر تا پایان ۱۷ فروردین معادل ۳۹۷.۱۷۵ میلیارد مترمکعب است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به افزایش مصرف آب خانگی گفت: یکی از نگرانی اصلی ما مصرف بیش از حد آب شرب خانگی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: شستن دست‌ها این روز‌ها می‌تواند در شکست کرونا مؤثر است، ولی توصیه ما به هموطنان این است که در هنگام شستشو در مصرف آب خودداری کنند.

او افزود:برای اولین بار در تهران افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مصرف آب گزارش شده است که مردم دقت داشته باشند که پس از اینکه شستن دست‌ها با مایع دستشویی به اتمام رسید شیر آب را باز کنند چرا که باز نگذاشتن شیر آب به مدت ۲۰ ثانیه می‌تواند ۶ لیتر آب را صرفه‌جویی دهد.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: رشد ۴۰ درصدی مصرف آب در این نقطه زمانی نگران‌کننده است چرا که با نزدیک شدن به فصل گرما و وارد مدار شدن کولر‌های آب تأمین آب نگران‌کننده خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: