May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۱۸۹
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
0
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای داشتن صنعتی پویا و اقتصادی قدرتمند باید صنعت پتروشیمی ایران از خام‌فروشی فاصله بگیرد.

به گزارش پول نیوز، علی‌محمد بساق‌زاده گفت: صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید» تلاش می‌کند از امکانات و توان داخلی استفاده حداکثری را داشته باشد و هم‌زمان با تولیدی شدن طرح‌های جدید پتروشیمی، ظرفیت تولید در این صنعت افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی اکنون محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود و با تمام بخش‌های صنایع در ارتباط است، تصریح کرد: سرازیر کردن منابع به سوی تولید و جلوگیری از هدرروی منابع ملی می‌تواند به تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی منجر شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه توسعه متوازن صنعت پتروشیمی به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: در این مسیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از خام‌فروشی جلوگیری می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد، بنابراین باید به تکمیل زنجیره ارزش توجه بیشتری شود تا به سوی تولید محصولات نهایی گام برداریم.

بساق‌زاده ادامه داد: برای داشتن صنعتی پویا و اقتصادی قدرتمند باید صنعت پتروشیمی ایران از خام‌فروشی فاصله بگیرد و به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی حرکت کند و برای تحقق این هدف، حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی راه را برای رسیدن به این هدف هموار خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: