April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۲۵۳
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
0
محمد شهریاری، درباره وضعیت سدهای پنج‌گانه استان تهران گفت: حجم آب ورودی به مخازن سدهای پنجگانه تهران از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۹۰ میلیون متر مکعب بوده است که در مقایسه با ۱۸۴ میلیون متر مکعب سال گذشته ۵۱ درصد کاهش را شاهد هستیم.

به گزارش پول نیوز، مدیر دفتر نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در همین رابطه اظهار داشت: در حال حاضر حجم ذخیره آب سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب ۱۲۷، ۴۵، ۲۹، ۳۱۰و ۱۷۴ میلیون مترمکعب است که امیدواریم با توجه به ذخیره برفی مناسب در سطح حوضه آبریز سدهای مذکور و بارش‌های بهاری بتوانیم آبگیری مناسبی را در سدهای تأمین کننده آب شرب کلانشهرهای تهران و کرج داشته باشیم.

این مقام مسئول از ذخیره ۶۸۴ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای پنج‌گانه تهران و افزایش ۷ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی آب نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی به کاهش ۱۲ درصدی ورودی سدها از ابتدای مهر ۹۸ تا نیمه اول فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۵۶۳ میلیون مترمکعب آب ورودی به مخازن سدهای پنجگانه تهران داشتیم که این حجم در سال آبی گذشته ۶۴۱ میلیون مترمکعب بوده است.

شهریاری همچنین اضافه کرد: با توجه به حساسیت تأمین آب شرب مطمئن و پایدار پایتخت و بخشی از نیاز آب شرب کلانشهر کرج، بهره‌برداری بهینه از سدهای تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در این راستا از بهمن ماه سال گذشته، با توجه به نتایج برف‌سنجی‌های انجام شده در حوضه آبریز سدها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، مدیریت مخازن سدهای مذکور به‌منظور کنترل سیلاب‌های بهاری و آبگیری مخازن جهت اطمینان از تأمین پایدار آب شرب، صنعت، کشاورزی و نیازهای زیست محیطی و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌های ورامین، کرج و قزوین آغاز شده و در دست اقدام است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: