April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۳۱۱
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
0
در حالی که این روزها کشور در بحران کرونا قرار دارد و احتمال اوج‌گیری دوباره آن، منتفی نیست بنابر آخرین اخبار رسیده از دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا قصد دارند از هفته آینده تولید خود را از سر بگیرند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، در این روزهای بحرانی، توصیه سازمان جهانی بهداشت و متخصصان این است که تا حد امکان از تجمع افراد به‌ویژه در محیط‌ های سربسته پرهیز شود.

اگرچه میل باطنی خودروسازان و قطعه‌سازان این بود که برای جلوگیری از شیوع این ویروس بین پرسنل خود، ازسرگیری فعالیت در سال جدید با دو سه هفته تاخیر همراه شود. در این مورد حتی نامه‌نگاری‌هایی نیز انجام شد، اما در نهایت دولت با درخواست تعطیلی موقت خطوط تولید خودروسازی و قطعه‌سازی کشور موافقت نکرد تا به احتمال زیاد هفته آینده فعالیت صنایع خودرو و قطعه آغاز شود.

این روزها مشاغل یا تعطیل شده و یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال سختگیری‌های لازم فعالیت ها از سر گرفته شده البته با محدودیت تعداد پرسنل و شیفت بندی آن هم به دلیل اینکه برخی مشاغل جنبه خدماتی داشته و باید از تعطیلی خارج می شده است.

درست است که تعطیل نگه داشتن خطوط تولید خودروسازی و قطعه‌سازی نیز تبعات اقتصادی سنگینی به دنبال دارد اما در شرایطی که تقریبا تمام کشورهای دنیا درگیر این ویروس شده اند. دولت و مسئولان این امر می توانستند فرصت بیشتری به خودروسازان بدهند تا با تاخیر بیشتری کلید کارخانه ها را روشن کرده و تولید را آغاز کنند.
 
بیشتر بخوانید:
 

شنیده‌ها از خودروسازی و قطعه‌سازی نیز حاکی از آن است که ایران خودرو، سایپا و شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی قصد دارند به‌صورت شیفتی از نیروهای خود استفاده کنند. 
 

تمهیدات دو خودروساز داخلی


در این بین، گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد تولید را در سه شیفت طی هفته آینده آغاز کند. آغاز تولید البته با یک‌سوم نیروها به‌صورت یک هفته در میان انجام می‌شود.

گویا قرار است تولید در سه شیفت، هر شیفت با یک‌سوم نیروها و به‌صورت یک هفته در میان، آغاز شود. جدا از شیفت‌بندی و استفاده از یک سوم نیروها، اقداماتی مانند غربالگری و ضدعفونی خطوط تولید نیز در ایران خودرو صورت گرفته و ادامه خواهد داشت. 

از سایپا نیز خبر می‌رسد این شرکت قصد دارد از هفته آینده تولید را از سر بگیرد، منتها نه با تمام نیروها. بر این اساس، گویا سایپایی‌ها قصد دارند با نصف نیروهای خود تولید را آغاز کنند و البته به‌صورت شیفت‌بندی. دومین خودروساز بزرگ ایران نیز اقداماتی مانند ضدعفونی خطوط تولید و غربالگری نیروی انسانی را انجام خواهد داد. 

در نهایت اما برخی قطعه‌سازان نیز خبر از غربالگری نیروها و پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی در خطوط تولید خود دادند. برخی قطعه‌سازان با همکاری وزارت بهداشت اقدام به غربالگری و پیاده‌سازی پروتکل‌های لازم در خطوط تولید کرده‌اند. البته برخی دیگر از قطعه‌سازان تاکید می‌کنند وزارت بهداشت هنوز پروتکل‌های مخصوص خطوط تولید را ابلاغ نکرده است. به گفته آنها، این پروتکل قرار بوده پنج‌شنبه هفته گذشته ابلاغ شود که اگر نشود، امکان تولید وجود نخواهد داشت. 

حال با بازگشایی خطوط تولید خودروسازی و قطعه‌سازی، هیچ بعید نیست کشور با طغیانی دیگر از کرونا مواجه شود. حتی اگر به واسطه رعایت سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی در خطوط تولید، طغیان کرونایی رخ ندهد، باز هم نمی‌توان نسبت به عدم گسترش این ویروس در صنایع خودرو و قطعه و انتقال آن از سوی کارگران و کارکنان به خانواده‌های آنها یا دیگر شهروندان مطمئن بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: