April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۳۷۰
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
0
برخی منابع خبر دادند که شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس استعفا و دکتر حسن قالیباف اصل جایگزین وی می شود.

شایعه استعفای شاپور محمدی، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس می شود؟

 

به گزارش پول نیوز،از ساعاتی پیش خبری به نقل از چند منبع بورسی منتشر شد مبنی بر این که شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس استعفاء و حسن قالیباف اصل به زودی سکان بازار سرمایه را در دست می گیرد.

هنوز هیچ منبع رسمی در سازمان بورس یا وزارت اقتصاد استعفای شاپور محمدی و ریاست قالیباف بر سازمان بورس را تایید نکرده است . با این حال اخبار موثق حاکی از آن است که شاپور محمدی در دوره فعلی وزارت اقتصاد چند بار دیگر هم استعفا داده بود که مورد موافقت قرار نگرفت.

استعفای شاپور محمدی و انتصاب دکتر قالیباف نیاز به تائید شورای بورس دارد و احتمال می رود فردا جلسه این شورا به صورت الکترونیکی برگزار شود. باید دید این بار با استعفای شاپور محمدی موافقت می شود یا خیر؟

برخی از منابع نیز ادعا کردند که این استعفا باید سال گذشته انجام می شد اما؛ باتوجه به مشکلاتی، این مهم در سال جاری صورت گرفت.

این منابع افزودند که علت اصلی استعفای شاپور محمدی مخالفت های مکرر این مدیر با وزیر اقتصادبوده است. محمدی اعتقاد داشته بازار سرمایه نباید فدای نرخ ارز شود.  اختلاف اصلی این دو مدیر  درخصوص بیش از هزار میلیارد تومان پول می شود که شامل 40 درصد از نقدینگی کل کشور است.

 

قالیباف اصل

حسن قالیباف اصل؛ گزینه احتمالی ریاست سازمان بورس کیست؟

قالیباف متولد ۱۳۴۸ از شهر مراغه است وی فارغ التحصیل دکتری مدیریت مالی دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا است

حسن قالیباف از سال ۸۷ تا ۹۷ مدیرعامل شرکت بورس تهران بود.

 قالیباف اصل دارای سوابق اجرایی شامل حسابرس دیوان محاسبات کشور، مدیر سرمایه‌گذاری، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه گذاری امید بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: