April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری آپادانا مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۸۵۸۳
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
0
مدیرعامل کارگزاری آپادانا گفت: صدور بخش نامه هایی به صورت هفتگی و دفعتی باعث تزریق بی ثباتی به بازار سرمایه می شود.

تزریق بی ثابتی به بازار با تصویب مصوبه های هفتگی

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، چندین هفته است که سازمان بورس روز چهارشنبه و آخروقت قانون های جدیدی را روانه بازار می کند که این قانون ها اثری روی شاخص نداشته اند اما؛ جو روانی بسیاری در بازار به پا کرده اند.

محمد کاظم مهدوی مدیرعامل کارگزاری آپادانا دراین خصوص بیان داشت: ابلاغ و وضع مقررات جدید در حوزه اختیارات سازمان بورس بوده و این سازمان با توجه به مصالح بازار این قانون جدید را تصویب می کند.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص بخش نامه صندوق های بادرآمد ثابت بیان داشت: می توان گفت کم کردن میزان سهام صندوق های با درآمدثابت کار مناسب و به جابود و این کم کردن میزان سهام به نفع بازار است.

مهدوی ادامه داد: طبق بخش نامه جدید سازمان بورس میزان توقف نمادهای بورسی افزایش یافته برای مثال نماد به جای ۳۰ دقیقه یک روز بسته می ماند و به جای دو روز کاری چهار روز بسته می شود اما؛ این قانون میزان نقدشوندگی بازار را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تصویب این قوانین با هدف پیشگیری از دستکاری سهام‌ خرد و سهام کوچک، متوسط و جلوگیری از رشد حبابی برخی از سهم ها رخ داده اما؛ میزان نقدشوندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرعامل کارگزاری آپادانا تاکید کرد: صدور بخش نامه به صورت هفتگی و دفعتی باعث تزریق بی ثباتی به بازار می شود چراکه تنها ۴ روز از بخش نامه کاهش تضامین اعتباری از ۴۵ به ۳۵ درصد گذشته بود.

مهدوی در خصوص استعفای شاپور محمدی نیز گفت: باتوجه به شواهد، سازمان بورس اظهار داشت که رشد بازار سرمایه مطابق با واقعیت های اقتصادی نیست اما؛ بانک مرکزی و وزرات اقتصادی اینگونه دیدگاهی را نداشتند.

وی ادامه داد:بانک مرکزی تنها به دنبال کنترل بازار ارز و تورم از طریق بورس، همچنین خصوصی سازی سهام دولتی در بازار سرمایه است.

مدیرعامل کارگزاری آپادانا در نهایت اظهار کرد: سازمان بورس تنها مصالح خودش را پیگیری می کند و برخی از سهام را ارزنده ندانسته و اجازه حرکت پول به سمت سوی این سهام ها را نمی دهد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: