April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۵۹۵
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
0
نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نساجی و پوشاک گفت: کرونا عاملی است برای اینکه ساز و کار برخی بخش ها شفاف شود و حسابرسی و هزینه کرد آنها در یک جا متمرکز شود.

به گزارش پول نیوز، مجید نامی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان در شرایط خاصی به سر می برند، اظهار داشت: اثرات بحران کرونا طولانی مدت است که باید برای پسا بحران یا پسا کرونا فکری جدی اندیشیده شود.
 
نایب رئیس اتحادیه پوشاک تصریح کرد: بخش هایی در اقتصاد ایران همچنان وجود دارند که مالیات نمی پردازند و حسابرسی نمی شوند و حتی برخی از آنها بودجه هم می گیرند که حالا وقت آن است که در مورد بودجه آنها تصمیم جدی اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه این بخش‌ها باید بهینه یا قطع شود، افزود این اتفاق به پیشبرد اقتصاد کشور کمک می کند.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک در ادامه با تاکید بر اینکه باید سیستم چابکی در تصمیم گیری ها و حمایت از تولید در داخل کشور وجود داشته باشد، گفت: در رابطه با تامین مواد اولیه موردنیاز برای تولید اقلام پزشکی و بهداشتی از جمله ماسک، گان، انواع پارچه و منسوجات برای مراکز درمانی مشکلاتی وجود دارد و این در شرایطی است که همه کشورها دنبال تأمین این محصولات هستند و ما با توجه به امکانات کشور می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز بازار داخل، در صادرات نیز موفق باشیم.

وی ادامه داد: این اتفاق در صورتی محقق خواهد شد که سیستم ها، ناکارآمد نباشند و تصمیمات با قدرت اجرایی شوند.

وی ادامه داد: برخی بخش ها همچنان به فکر واردات و منافع خودشان هستند که این تفکرات باید از بین برود و مدیریت قوی و قاطع بر این مسئله صورت گیرد.

به گفته نامی، در شرایطی که بحث واردات گان‌های پزشکی با قیمت ۸ تا ۱۲ دلار مطرح است، چرا برخی حاضر نیستند از تولیدکنندگان داخلی با در نظر گرفتن یک سود معقول حمایت کنند تا ضمن تامین نیاز داخل و صادرات، شاهد ارزآوری و ایجاد اشتغال هم باشیم؟

 وی در پایان تاکید کرد: سیستم  مدیریت  کشور و اجرای فعالیت ها باید به درستی انجام شود  تا بتوانیم از بحران خارج شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: