هشدار تحلیلگران به اقتصاد هند؛
کد خبر: ۳۲۸۶۶۷
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
0
تحلیلگران هشدار دادند که اگر تا یک ماه دیگر قرنطینه در هند ادامه پیدا کند، اقتصاد هند 20 درصد کوچک خواهد شد.

کرونا 20 درصد از اقتصاد هند را بلعید

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از راشاتودی، با تمدید قرنطینه های هند تا پایان هفته آینده در تلاش برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا، شرکت مشاوره جهانی مکنزی هشدار داده این اقدامات هزینه بزرگی برای اقتصاد هند خواهند داشت.

این شرکت مشاوره در آخرین گزارش خود سه سناریوی احتمالی را برای اقتصاد این کشور در نظر گرفت که بستگی به مدت زمان برقراری این محدودیت ها دارد. تصمیم طولانی تر شدن قرنطینه ها که در روز شنبه اعلام شد، پیش بینی 10 درصد رکود اقتصادی در سه ماهه اول را غیر ممکن می سازد چون قرار بود محدودیت ها در روز سه شنبه برداشته شوند.

در حالی که هنوز مشخص نیست هندی ها چند روز دیگر مجبور باشند در خانه بمانند، تحلیلگران مکنزی هشدار می دهند اگر این قرنطینه ها یک ماه دیگر ادامه یابد، معیشت 32 هزار خانواده به خطر می‌افتد و اقتصاد هند حدود 20 درصد در سه‌ماهه‌ی اول کوچک می شود.

ولی نتایج سالانه در این مورد چندان مخرب نخواهد بود. رشد اقتصادی در سال مالی 2021 بین 2 تا 3 درصد کاهش می یابد.

طبق بدترین سناریو در گزارش این موسسه، رکود اقتصادی سالانه بیشتر و حدود 8 تا 10 درصد خواهد بود. این اتفاق زمانی می افتد که همه گیری ویروس کرونا گسترش یافته و مقامات مجبور شوند محدودیت های بیشتری در سه ماهه دوم و حتی پس از آن اعمال کنند. به این ترتیب تمایل کمتری برای از سرگیری فعالیت ها وجود خواهد داشت و نرخ رشد اقتصادی بسیار آرام تر خواهد شد.

این شرکت مشاوره برای ارزیابی این خطرات با 600 اقتصاددان، متخصص بازار مالی و سیاست گذار در صد شرکت در بخش های مختلف گفتگو کرده است.


رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در بخش‌های مختلف متفاوت خواهد بود و بیشترین آسیب را بخش هوانوردی، صنعت خودروسازی، ساخت و ساز و املاک خواهند دید. تقاضا در گروه های اساسی هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

بررسی های این موسسه نشان می دهد:« مصرف در سه ماهه اول بیش از 30 درصد در بخش های غیر ضروری مثل پوشاک و وسایل خانه کاهش می یابد و 10 درصد هم در بخش غذا و خدمات رفاهی پایین می آید».

ویروس کرونا از روز شنبه بیش از 7500 نفر را در هند مبتلا کرده و باعث مرگ 250 نفر شده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: