May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۶۷۴
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
0
مشاور وزیر راه با اعلام این‌که کرونا ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر را افزایش داد، گفت:‌اگر بتوانیم تامین مالی را با زمان بندی مشخص پیش ببریم به اهدافمان می‌رسیم.

کرونا ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر را افزایش داد

 

به گزارش پول نیوز، سید حسین میرشفیع با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل در دو بخش زیرساخت و بخش های مختلف حمل و نقل به منظور تحقق شعار جهش تولید برنامه‌ریزی کرده ایم، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت خوشبختانه کشور ظرفیت های بسیار بالایی دارد. بیش از 200 هزار کیلومتر راه های مختلف داریم که شامل 120 هزار کیلومتر شبکه گسترده راه های روستایی است. گسترش راه های روستایی می‌تواند به تولیدات کشاورزی و محصولات دامی کمک کند.

وی افزود: در حوزه صنعت نیز خوشبختانه ظرفیت حمل و نقلی بسیار بالایی را از نظر زیرساختی برای شبکه راه های اصلی و ارتباط با کشورهای همسایه داریم.

وی تصریح کرد:امسال طبق برنامه مهمی هم که با رئیس جمهور تدارک دیده شده و رئیس برنامه و بودجه نیز قول تامین اعتبارش را داده اند حدود 600 کیلومتر آزادراه و بیش از این عدد هم بزرگراه به شبکه راه های کشور اضافه می شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در در شبکه راه های روستایی نیز حدود 2 هزار کیلومتر اضافه خواهد شد، ادامه داد: بخشی از راه های شبکه ریلی که باید دو خطه می شد یا گلوگاه بود و باعث کندی انتقال بار می شد امسال به بهره برداری خواهد رسید.

میرشفیع افزود: ظرفیت کشور چه در بحث ترانزیت و چه در بحث انتقال بار به نقاط مختلف بسیار بالا است و شاید بتوانیم بیش از دو تا سه برابر ظرفیت موجودی که الان دارد تولید می شود از این شبکه استفاده کنیم.

وی همچنین گفت:‌ ناوگان حمل و نقل نیاز به نوسازی دارد و بخش های مختلف ریلی و جاده ای دارند کار می کنند. البته در زمان حاضر ظرفیت ناوگان جاده‌ای برای حمل‌و‌نقل مسافر به دلیل شیوع کرونا و کاهش سفرها افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که تامین منابع برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی ها در حوزه حمل و نقل مهم است، اظهار کرد:‌ امسال آمادگی خیلی خوبی برای پیشبرد اقدامات در این حوزه را داریم و فقط اگر بتوانیم تامین مالی را با زمان بندی مشخص پیش ببریم قطعا به اهدافمان خواهیم رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: