رشد زیر سایه بازارهای خارجی؛
کد خبر: ۳۲۸۷۶۰
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
0
درآمدها و سود «سیمان شاهرود» به مدد گسترش بازارهای خارجی با رشد مطلوبی همراه شده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، سود هر سهم شرکت «سیمان شاهرود» در سال 98 نسبت به سال 97 رشد قابل توجه 218 درصدی داشت و در رقم 641 ريال ایستاد.

مبلغ فروش محصولات شرکت طی این سال با افزایش جالب توجه 95 درصدی همراه شد که علاوه بر رشد نرخ های فروش، شاهد افزایش 22 درصدی مقداری نیز هستیم. موضوعی که در اغلب شرکت ها به چشم نمی خورد به سبب رکود و تحریم، با کاهش تناژی مواجه هستند.

نکته جالب توجه این است که مقدار صادرات «سرود» طی سال 98 رشد خیره کننده 10 برابری داشت که نشان از برنامه ریزی دقیق برای بازارهای خارجی و جذب بازارهای جدید دارد.

بر همین اساس، این سیمان ساز در نظر دارد که ۷۲ درصد ظرفیت خود را تولید و به فروش برساند و مقدار فروش سال 99 را 1.3 میلیون تن و مبلغ فروش را با افزایش 350 میلیارد ريالی نسبت به سال 98، حدود 2 هزار و 812 میلیارد ريال پیش بینی کرده است.

در این میان، افزایش 350 درصدی هزینه های فروش، عمومی و اداری جلب توجه می کند که غالب این افزایش ناشی از هزینه هزينه حمل و نقل و انتقال است.

«سرود» در نظر دارد تسهیلات خود را تسویه کند که بدیهی است این اهم خود موجب کاهش هزینه های مالی می شود. در سال 98 بابت 462 میلیارد ريال تسهیلات دریافتی، 109 میلیارد ريال هزینه مالی متحمل شد.

در نهایت، این شرکت 519 میلیارد ريال سود خالص بدست آورد که تصمیم دارد تا 90 درصد این رقم را بین سهامداران در مجمع سالانه تقسیم کند.
 
 

«سرود» 641 ريال سود ساخت 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: