برای عرضه سهام دولتی سه بانک
کد خبر: ۳۲۸۷۹۸
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
0
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از پذیرش اولین صندوق قابل معامله مالی و بانکی در بورس طی هفته آینده برای واگذاری سهام سه بانک با تخفیف ۲۰ درصدی به اشخاص حقیقی خبر داد.

اولین صندوق ETF در بورس پذیرفته شد

 

به گزارش پول نیوز، علیرضا صالح درباره واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس موسوم به ETF گفت: باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت بزرگ و بقیه شرکت‌های پذیرفته شده بورسی هم از طریق ETF و هم واگذاری سهام به مردم عرضه می‌شود. اول باید قیمت‌گذاری صورت گیرد که هنوز برآوردی از حجم ارزش شرکت‌های دولتی برای واگذاری ارائه نشده است.

وی افزود: ابتدا باید صندوق‌های قابل معامله در بخش بانکی و مالی در بورس پذیرش شود و بعد واگذاری صورت گیرد و بلوک مدیریتی این شرکت‌ها از طریق بورس واگذار می‌شود. نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی بستگی به نوع هر شرکت دارد و  هیأت واگذاری نحوه واگذاری را جداگانه تعیین و تصویب می‌کند. اولین ETF قابل واگذاری مربوط به صندوق بانکی و مالی است که در این صندوق باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، صادرات و تجارت و نیز صندوق مالی شامل باقی مانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکای امین در اولین فرصت از طریق بورس به عامه مردم واگذار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون در حال تأسیس صندوق قابل معامله در بورس هستیم و به محض اینکه پذیرش شود بلافاصله پذیره‌نویسی عرضه واحد های این صندوق شروع می‌شود. واگذاری واحدهای صندوق بصورتی است که مردم به ساده‌ترین راه به آن دسترسی داشته و بتوانند خریداری کنند و برای هیچ کس هیچ محدودیتی نیست.

صالح توضیح داد: به هر فرد برای خرید تا سقف 2 میلیون تومان تخفیف 20 درصدی از قیمت هرسهم در تابلو بورس قائل می‌شویم و خرید بیش از این رقم بدون تخفیف و بر اساس قیمت تابلوی بورس خواهد بود. تخفیف 20 درصدی فقط برای اشخاص حقیقی است و به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی تعلق نمی‌گیرد. اواسط هفته آینده اولین ETF مالی و بانکی در بورس پذیرش و از اوایل هفته بعد پذیره‌نویسی آن و واگذاری به مردم شروع می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: