April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۸۱۹
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
0
مدیر کل دفتر همکاری و توافق های گردشگری از پرداخت وام 4 درصد با خواب یک ساله برای مشاغل نوپا در حوزه گردشگری خبر داد.

توجه ویژه و حمایت مالی از بوم گردی ها/اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد وام به صنعت گردشگری

لیلا اژدری مدیر کل دفتر همکاری و توافق های گردشگری در گفت و گو با پول نیوز درباره نتایج جلسه روز گذشته کارگروه روستایی و عشایری ستاد مدیریت کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شده که تمام مشاغل آسیب ببیند به خصوص صنعت گردشگری در مورد اقامتگاههای بوم گردی هم همین‌گونه است.

او افزود:‌ حدود 2263 واحد بوم گردی در سراسر کشور داریم که استان اصفهان با 453 واحد در این مورد پیشتاز است و استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد.

اژدری با بیان اینکه در جلسه روز گذشته تصمیماتی اتخاذ شده، تصریح کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی یک بسته حمایتی برای تمام مشاغل گردشگری از جمله اقامتگاه های بوم گردی تهیه کرده است که در آن تعویق حق بیمه کارفرمایی و امهال اقساط وام‌های تاسیسات گردشگری تا سه ماه در این بسته حمایتی است و البته مکاتباتی با بانک مرکزی و بیمه انجام دادیم تا این مدت را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: همانطور که عنوان شده ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام ۱۲ درصد به صنعت گردشگری اختصاص داده می‌شود که اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم شامل اینها می‌شود. اقامتگاههای بوم گردی کسب و کار خود هستند و هتل ها کسب و کارهای متوسط، اقامت های بوم گردی به دلیل اینکه کسب و کار های کوچک هستند و توانایی کمتری دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
 
مدیر کل دفتر همکاری و توافق های گردشگری با اشاره به اینکه با صندوق بیمه امید صحبت هایی صورت گرفته بیان کرد: یک وام ۴ درصد و با خواب یک ساله برای تاسیسات نوپا در نظر گرفته شده که موافقت اولیه نیز انجام شده است و در کنار آن بنیاد برکت که در جلسه دیروز اعلام آمادگی کردند برای این که بتوانیم کمکی به تاسیسات گردشگری بکنیم.
 
وی افزود: جلسات ما درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده حوزه گردشگری ادامه دارد و هر روز جلساتی برگزار می‌شود تا بتوانیم راه های بیشتری برای کمک به آنها پیدا کنیم.
 

موج عظیمی از گردشگران آماده سفر هستند

 
اژدری تاکید کرد: زمانی که ویروس کرونا از کشور خارج شود گردشگری داخلی رونق خواهد گرفت و یک اشتیاق مضاعف در بین مردم ایجاد شده چون نتوانستند نوروز را به سفر بروند حال زمانی که معضل کرونا تمام شود موج عظیمی از جمعیت را خواهیم داشت که به مسافرت خواهند رفت.
 
وی با بیان اینکه درآمد ارزی ما از ورود گردشگر خارجی است ادامه داد: برای حضور گردشگران خارجی قطعاً لازم است که در دنیا این ویروس ریشه کن شود تا محدودیت های سفر از بین برود و ایرلاین ها کارشان را شروع کنند و این قضیه قابل پیش‌بینی نیست
 
مدیر کل دفتر همکاری و توافق های گردشگری با تاکید بر اینکه با پدیده‌ای غیر قابل پیش بینی روبرو هستیم که یک شرایط استثنایی را رقم زده عنوان کرد: دو سناریو در ای مورد مطرح است برخی اعتقاد دارند ما با دنیای متفاوتی روبرو خواهیم شد که همه کسب و کارها شکل دیگری خواهند داشت و حتی با شکل سفر و گردشگری هم متفاوت خواهیم شد و روابط آدم‌ها نیز متفاوت خواهد شد اما برخی دیگر معتقدند که مثل تمام بیماری‌هایی که اپیدمی شد این هم کنترل می شود و همه چیز به حالت قبل برمی گردد در واقع منتظریم که ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: