April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۴۷ ریال سود در تخم مرغ‌های این شرکت؛
کد خبر: ۳۲۹۲۹۷
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
0
«سیمرغ» که سال مالی منتهی به آذر ۹۹ دارد، در فصل اول ۱۴۷ ریال سود ساخت و خبر‌ها از آینده‎ای روشن جهت درآمدزایی حکایت می‌کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمرغ» در 3 ماهه نخست سال مالی خود با وجود افزایش درآمدهای عملیاتی، با افت 23 درصدی سودآوری مواجه شد.

بر اساس این گزارش، فصل زمستان برای این شرکت با تحقق 147 ريال سود به ازای هر سهم به پایان رسید؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل 192 ريال سود ساخته بود.

درآمد فروش محصولات 15 درصد رشد کرده که تماما ناشی از افزایش قیمت است؛ چرا که مقدار فروش با کاهش بیش از 50 درصدی مواجه شده است. «سیمرغ» برآورد کرده در 9 ماهه باقی مانده از سال مالی 99 بتواند 5 هزار و 787 میلیارد ريال درآمد کسب کند و در مجموع، نسبت به سال مالی 98 حدود 25 درصد بیشتر درآمد کسب کند.

در این بین، رشد 18 درصدی بهای تمام شده به مانند سرعتگیر عمل کرد و سود ناخالص توانست فقط 2 درصد رشد به خود ببیند اما؛ آنچه که موجب کاهش سود خالص شد، ثبت 25 میلیارد ريال سایر هزینه های عملیاتی است و 5 و 14 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد متفرقه نتوانست مانع افت سودآوری شوند.

«سیمرغ» طرح ساخت واحد ۴۵۰ هزار قطعه اي مرغ تخم گذار را با سرمایه گذاری 450 میلیارد ريالی به جریان انداخته که تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته و انتظار می رود تا آذر ماه سال جاری به بهره برداری برسد. ظرفیت واحد مذکور تا ۴۸۶ هزار قطعه قابل افزایش است.

شناسایی واحدهای با ظرفیت بالای مرغ تخمگذار جهت اجاره و تولید تخم مرغ خوراکی و افزایش سهم بازار از جمله برنامه های آتی «سیمرغ» به شمار می رود.

نکته ای که سهامداران باید به آن توجه داشته باشند این است که ممنوعیت صادرات مرغ لغو شد و این شرکت از این پس می تواند به فکر صادرات محصولات خود و کسب درآمد ارزی باشد.

زمستان «سیمرغ» از سر گذشت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: