May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۹۲۷
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
0
یک فعال بازار سرمایه با اشاره به این که این روزها کفه تقاضای سهام بر عرضه سنگینی می‌کند، گفت: افزایش سهام شناور شرکت‌ها، افزایش عرضه‌های اولیه و پذیرش شرکت‌ها و نیز سرعت بخشیدن به افزایش سرمایه‌های جدید می‌تواند عطش بازار سهام را متعادل کند.

۳ راهکار برای پاسخگویی به تقاضای بالای نقدینگی در بازار سرمایه

 

به گزارش پول نیوز، حسین خزلی با اشاره به روند رو به رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در پی ورود نقدینگی گسترده به بازار سهام گفت: تقاضای بالای خرید سهام که به واسطه حضور نقدینگی در بازار سرمایه به‌وجود آمده است، موجب شده تا در برخی مواقع شاهد صف‌های خرید بدون عرضه تا چند هزار میلیارد تومان باشیم.

این فعال بازار سرمایه افزود: این در شرایطی است که بررسی وضعیت کلی بازار سهام نشان می‌دهد این روزها کفه تقاضا بر عرضه سنگینی می‌کند؛ بنابراین عطش و تشنگی بازار سهام را فقط و فقط با عرضه‌ سهام باید متوقف کرد.

وی در ادامه با ارائه راه‌کارهایی در این زمینه اضافه کرد: افزایش سهام شناور شرکت‌ها یکی از راه‌کارهایی است که در این زمینه پیشنهاد می‌شود.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: در بازار سرمایه شمار بالایی از شرکت‌ها حضور دارند که سهام شناور آنها کمتر از 20 درصد است که در صورت افزایش میزان این سهام حتی تا سطوح بالای 30 درصد، سهامداران عمده هیچ کنترلی را از دست نمی‌دهند. ضمن این که اخیراً نیز سازمان بورس اجازه‌ سهام ممتاز هم به این دسته از سهامداران داده ‌است.

وی با اشاره به این که سرعت و تداوم بخشیدن به عرضه‌های اولیه و پذیرش شرکت‌ها نیز یکی از راهکارهایی است که در راستای پاسخگویی به عطش تقاضا در بازار سهام پیشنهاد می‌شود، گفت: تمام بانک‌ها، بنیادها، آستان‌ها، صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری، دولت و سازمان خصوصی‌سازی، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی و... صدها هزار میلیارد تومان سهام و شرکت خارج بورس دارند که به راحتی می‌توانند سهام خود را به مردم بفروشند و مجدد پول آن را در بازار اولیه سرمایه‌گذاری کنند.

خزلی همچنین سرعت بخشیدن به افزایش سرمایه‌های جدید خصوصا افزایش سرمایه‌ها از آورده نقدی و به روش صرفه‌ سهام را یکی دیگر از راهکارهای پاسخگویی به تقاضای بالای خرید سهام در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: بدون این اقدام‌ها فرصت تاریخی و بی‌نظیر بازار سرمایه از دست خواهد رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: