May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۰۱۵
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
0
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: مسافران در هنگام ورود به ایستگاه‌های قطار از طریق تب سنجی غربالگری می‌شوند.

مسافران در بدو ورود به ایستگاه‌های قطار غربالگری می‌شوند

 

به گزارش پول نیوز، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه قیمت بلیط قطار‌ها برون شهری و یا حومه‌ای تغییر نکرده است، گفت: در تمامی کوپه‌ها و واگن‌های قطار فاصله‌گذاری اجتماعی را برای مسافران رعایت می‌کنیم و بلیت کوپه‌های ۴ نفره تنها به دو مسافر فروخته می‌شود.

او ادامه داد: در صورتی که مسافران خانواده باشند مشکلی وجود ندارد و می‌تواند در گروه ۴ نفره حضور داشته باشد، اما در صورتی که فامیلی‌ها متفاوت باشد کوپه‌ها تنها به دو مسافر فروخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن توضیح داد: خرید بلیت‌های برون شهری به صورت اینترنتی است، اما برای قطار‌های حومه‌ای مسافران باید به ایستگاه قطار مراجعه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مبادی و ورودی قطار‌ها به صورت کامل غربالگری مسافران انجام شده است افزود: همکاران ما به صورت جدی موضوع غربالگری و ضدعفونی واگن‌ها و کوپه‌ها را دنبال می‌کند و مسافران در هنگام ورود به ایستگاه از طریق تب سنجی غربالگری می‌شوند و در صورتی که علائمی داشته باشند از ورود آن‌ها به ایستگاه‌های قطار جلوگیری می‌شود.

رسولی اظهار کرد: در هر کوپه دو نفر بیشتر اجازه ورود ندادند، اما برای خانواده‌ها حضور در یک کوپه مشکلی نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که روزانه و پیش از شیوع ویروس کرونا ۱۲۰ قطار بین شهری جابه‌جا می‌شد گفت: در ایام کرونا تردد در روز به ۵ قطار رسیده بود و هم اکنون با برداشته شدن تردد‌های بین استانی باز هم حرکت قطار‌ها همچنان کم است و روزانه تنها ۳۰ قطار حرکت می‌کنند.

رسولی تصریح کرد: مردم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل باید رعایت کنند و راه آهن در صورت درخواست مسافر سرویس‌های خود را افزایش می‌دهد و برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هم تعداد قطار‌ها را افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت راه آهن یادآور شد: در گذشته برخی از مسیر‌ها ۵ قطار در روز حرکت می‌کرد، اما هم اکنون به هفته‌ای یک قطار یا چهار روز یک قطار رسیده است.

رسولی با اشاره به اینکه در ایام کرونا نهایت استفاده را از قطار‌های باری انجام داده‌ایم، افزود: خوشبختانه در این ایام برای جابه‌جایی و حمل کالا‌های اساسی توجه به حمل‌ونقل باری را افزایش داده‌ایم به طوری که بعد از ۱۵ سال انتقال غلات به صورت مستقیم از کشتی به قطار را انجام دادیم و از آنجا به سیلو‌ها منتقل کرده‌ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: میزان صادرات و ترانزیت در مقایسه با سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافته است و ما از واگن‌های حمل و نقل باری در این ایام به شکل چشمگیری استفاده کرده‌ایم. شرکت راه‌آهن هم آمادگی کامل دارد تا بتواند بار‌های مورد نظر را جابه‌جا کند.

رسولی با اشاره به اینکه در سال گذشته با توجه به سال رونق تولید توانستیم ۷۸۸ دستگاه را که شامل لوکوموتیو واگن باری، مسافری و ریل باس بود به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم گفت: ۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه تولید ناوگان رشد داشته‌ایم.

او اظهار کرد: این میزان تولیدات تنها با استفاده از متخصصان داخلی کشور بوده و امسال هم هدف‌گذاری شده است که بتوانیم تعداد ناوگان‌های باری مسافری لوکوموتیو و ریل باس را به ۲ هزار دستگاه برسانیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: در فروردین ماه امسال به دلیل شرایط خاص کشور و کاهش حضور عوامل تولید و کارکنان توانستیم ۵۶ دستگاه لوکوموتیو باری مسافری و ریل باس را در داخل کشور تولید کنیم.

رسولی از بهره‌برداری ۵۶ واگن قطار به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با بهره برداری از این دستگاه‌ها شاهد رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن توضیح داد: این میزان تولید را در سال جهش تولید به فال نیک می‌گیریم و البته شرکت راه آهن تولید را به شکل چشمگیری دنبال خواهد کرد.

رسولی اضافه کرد: با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ۳ مرکز استان را تا پایان امسال به شبکه ریلی متصل خواهیم کرد و در صورت تامین اعتبار و منابع مالی مطابق با هدف برنامه زمانبندی‌های انجام شده تا پایان سال این سه مرکز استان به خط راه‌آهن متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره بازگرداندن مبالغ بلیت‌های مسافران گفت: از اوایل اسفند به صورت مرتب بدون کسر هزینه، مبالغ بلیت به مسافران برگردانده شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به مسافران بازگردانده شده و برخی از مسافران که لغو بلیت آن‌ها طول کشیده است از امروز به مرور مبالغ بلیت آن‌ها بازگردانده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: