April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از یک سقوط سنگین؛
کد خبر: ۳۳۰۱۲۲
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

طلای سیاه دوباره اوج گرفت

 

به گزارش پول نیوز، بهای معاملات نفت در بازار نیویورک پس از این که روز چهارشنبه حدود یک پنجم ارزششان افزایش پیدا کردند، روز جاری حدود ۱۵ درصد رشد کرده و به ۱۷ دلار در هر بشکه رسیدند.

قیمت نفت برنت با ۱۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۱۰ درصد افزایش قیمت بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوئن حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز گذشته ۲۲ درصد جهش یافته بود.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا کاهش غیرمنتظره ذخایر بنزین آمریکا و رشد تقاضا را نشان داد. در چین هم تردد در خیابانها به وضعیت عادی برگشته و افزایش مصرف سوخت و نرخ فعالیت پالایشگاهی را تقویت خواهد کرد.

مدیر شرکت بازرگانی "گروه انرژی مرکوریا" اعلام کرده که تولید نفت آمریکا در ماه مه دو میلیون بشکه در روز در مقایسه با مارس سقوط می کند و قیمت نفت احتمالا به کف خود رسیده است. روسیه هم اعلام کرده که تولیدش را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد و نروژ هم از محدودیت تولید نفت خود خبر داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته ۸.۹۹ میلیون بشکه افزایش داشت و ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت آمریکا است، ۳.۶۴ میلیون بشکه افزایش داشت. پیش بینی شده بود که ذخایر بنزین در هفته گذشته ۲.۴۹ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده اما آمار رسمی نشان داد که این ذخایر ۳.۶۷ میلیون بشکه کاهش داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: