April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۱۶۶
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
0
چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا در 3 ماهه ابتدای سال جاری 4.7 درصد ریزش کرد.

کرونا 4.7 درصد اقتصاد ایتالیا را کوچک تر کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایتالیا اکنون اصلی ترین کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا و دومین کشور جهان از نظر تلفات کووید-۱۹ است. دو استان صنعتی شمالی لمباردی و ونتو که ۳۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی ایتالیا مربوط به آن هاست، بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارند و دولت برای پشت سر گذاشتن اوج بیماری، تصمیم گرفته است قرنطینه را با وجود انتقادات گسترده ادامه دهد.

در سه ماهه نخست امسال اقتصاد ایتالیا ۴.۷ درصد کوچک شده است تا دومین رشد منفی فصلی متوالی پس از رشد منفی ۰.۳ درصدی فصل قبل و بدترین عملکرد فصلی تاریخ معاصر این کشور رقم بخورد. بر مبنای سالانه نیز رشد اقتصادی ایتالیا در دوازده ماه منتهی به مارس، منفی ۴.۸ درصد اندازه گیری شده است.

از سوی دیگر رشد اقتصاد اتریش در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به منفی ۲.۵ درصد رسید که این نرخ رشد ۰.۸ درصد کمتر از نرخ رشد ثبت شده در فصل قبل و کمترین رشد فصلی ثبت شده درطول تاریخ معاصر این کشور بوده است.

بر مبنای سالانه نیز رشد اقتصادی اتریش در دوازده ماه منتهی به مارس، منفی ۲.۷ درصد اندازه گیری شده است که ۲.۸ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای بازه مشابه منتهی به دوره قبل است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: