عیار خاک این شرکت بالا رفت:
کد خبر: ۳۳۰۳۰۴
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
0
کخاک که تا چند سال پیش در محدوده ای پایین سودسازی می کرد، به یکباره در سال 98 جهش بلندی از خود نشان داد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ) شرکت «صنايع خاک چينی ايران» سال 98 را با کسب 3365 ريال سود به ازای هر سهم به پایان رساند و رشد 85 درصدی در سودآوری را به معرض نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی 89 درصد رشد کرد اما؛ از آن جایی که بهای تمام شده فقط 48 درصد بالا رفت، حاشیه سود ناخالص از 72 درصد به 78 درصد افزایش یافت. در واقع، «کخاک» با حاشیه سود بسیار بالا فعالیت می کند که در نوع خود جالب توجه است.

این شرکت همانند سال 98 که با کاهش مقدار فروش مواجه شد، برای سال 99 نیز همین برآورد را دارد اما؛ به موجب پیش بینی رشد نرخ های فروش، درآمد 2 هزار و 673 میلیارد ريال را برآورد کرده که 28 درصد بیش از رقم سال 98 است.

«کخاک» طرح توسعه توليد بلوک و پانل سبک گازي را با سرمایه گذاری قابل توجه 913 میلیارد ريالی به جریان انداخته که تاکنون 48 درصد پیشرفت داشته و برآورد می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. انتظار می رود با راه اندازی این طرح ماهانه حدود 227 میلیارد ريال درآمد عاید شرکت شود.

این شرکت علاوه بر 143 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی، 31 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها کسب کرده و با شناسایی 240 میلیارد ريال درآمد متفرقه، جمع کل سود خالص سال 98 را به رقم یک هزار و 682 میلیارد ريال رساند.

«کخاک» و جهش بلند سودسازی

نکته قابل توجه برای سهامداران «کخاک»، هیئت مدیره در نظر دارد 68 درصد از سود تحقق یافته را در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: