May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از چند روز سقوط بازار سرمایه آمریکا؛
کد خبر: ۳۳۰۴۲۲
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
0
با توجه پیشروی کرونا و نگرانی ها از شروع مجدد جنگ تجاری بین آمریکا و چین امروز مهمترین شاخص های وال استریت دوباره صعود کردند.

امروز وال استریت جانی دوباره گرفت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به  اخبار های منتشر شده از شروع مجدد کرونا در جهان و سخنرانی دونالد ترامپ مبنی بر اینکه ویروس کرونا از ووهان چین آغاز شده، باعث شده است تا نگرانی ها برای شروع مجدد جنگ تجاری بین آمریکا و چین بورس آمریکا دوباره جان گرفت.

تداوم بسته نگه داشته شدن واحدهای اقتصادی در سراسر جهان باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط با خطر ورشکستگی و اخراج نیروهایشان مواجه باشند. سازمان جهانی کار در گزارشی هشدار داده است تداوم وضعیت فعلی می تواند روی سطح رفاه ۱.۶ میلیارد انسان تاثیرات جدی بگذارد.

استفان اینس، تحلیل‌گر بازارهای مالی در موسسه" اکسی تریدر" گفت: رئیس جمهور ترامپ بار دیگر بر طبل جنگ تجاری کوبیده است و یک جنگ تجاری دیگر واقعا بیشتر از تحمل بازارهای مالی به ویژه در شرایط کنونی است. در شرایطی که بازارها پیش از این نیز تحت تاثیر شیوع کرونا و بسته شدن کسب و کارها ریزش های سنگینی داشته اند، پیش بینی اینکه اگر تهدید اعمال تعرفه ها عملی شود، آن گاه چه خواهد شد واقعا دشوار است.


بر اساس این گزارش ها در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۴۹.۵۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۳ درصد افزایش تا سطح ۲۸۴۲.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱.۲۳ درصدی در سطح ۸۷۱۰.۷۲ واحدی بسته شد.


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۶ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۵۳.۷۸ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با عقب گرد ۳.۶۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۰ هزار و ۴۶۶.۸۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۴.۲۴ درصدی در سطح ۴۳۷۸.۲۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۳.۶ درصد پایین رفت و به ۶۶۷۳.۳۰ واحد رسید.


اما در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۲.۸۴ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۶۱۹.۳۵ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۷۴۲.۱۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۱۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۱۲.۵۸ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۳۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۳۹۸.۷۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: