به گزارش پول نیوز، سید علی مفاخریان در جلسهای که با شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره ساماندهی مشاغل و
صنایع خطر ساز و مزاحم فعال در این منطقه برگزار شده بود، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم در این محدوده از شهر قرار دارند و برای ساماندهی این موارد باید با جدیت بیشتری وارد عمل شد چرا که روند موجود باعث کمرنگ شدن هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه از شهر میشود.
وی در خصوص انتقال واحدهای شیمیایی فروش مستقر در این منطقه ادامه داد: با وجود آغاز به کار بازار مواد شیمیایی کیمیا تعداد محدودی از این واحدهای صنفی هنوز در خیابان ناصر خسرو فعالیت میکنند به همین دلیل لازم است که جانمایی مجدد برای اصناف مجاز به استقرار در محل سابق شیمیایی فروشها بررسی شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که انتقال برخی از اصناف مزاحم از جمله اوراقچیان و شیمیایی فروشان نیمه تمام باقی مانده است، افزود: باید برای ساماندهی باقی این واحدهای صنفی هم برنامهریزی دقیق صورت بگیرد و ما در شرکت ساماندهی هم با اتحادیههای مشاغل، اتاق اصناف و نیروی انتظامی هماهنگی هایی را انجام دادهایم و آمادگی کامل ایجاد شده است تا پس از ماه مبارک رمضان اقدامات اجرایی برای انتقال کامل این صنوف انجام شود.
مفاخریان در ادامه با تاکید بر این که
صنوف دیگری هم در صف انتقال از محدوده منطقه ۱۲ تهران قرار دارند، گفت: انتقال باقی مانده واحدهای صنف شیمیایی فروشها علاوه بر ملاحظات مدیریت شهری و زیست محیطی در زمینه آسیبهای اجتماعی هم میتواند مفید باشد. شرکت ساماندهی در این خصوص میتواند برای انتقال اصناف جایگزین همکاری داشته باشد.
وی درباره مراکز خدمات رسانی در خیابان سی تیر، پانزده خرداد، پارکینگ پروانه و سایر مراکز این چنینی عنوان کرد: باید در این خصوص همکاری بین شرکت و شهرداری منطقه صورت بگیرد تا علاوه بر بررسی شرایط مزاحمت این واحدهای صنفی، امکان تکرارپذیری رویدادهای این چنینی بررسی شود تا از محل آن در گردش مالی در اقتصاد شهری بیشتر استفاده شود.
علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲
تهران هم در این جلسه با اشاره به فرصتهای موجود در صورت انتقال مشاغل و صنایع مزاحم و خطر ساز از این منطقه گفت: بهرهبرداری از انبارهای مکانیزه و ایجاد کارخانههای کوچک مقیاس طلاسازی با رعایت ملاحظات زیست محیطی از مواردی است که سرمایهگذاران توجه ویژهای به آن نشان میدهند.
وی در ادامه به ظرفیت فرهنگی کیوسکهای فروش مطبوعات در این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به بعد گردشگری این منطقه از تهران میتوانیم از کیوسکهای موجود در سطح منطقه برای راهنمایی گردشگران و معرفی جذبههای گردشگری استفاده کنیم.