کد خبر: ۳۳۰۵۴۳
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
0
موبایل‌بانک یا همراه‌بانک اپلیکیشني است که از سوي بانك‌هاي مختلف ارائه مي‌شود، اما خدماتي كه هر يك از اپليكيشن‌ها ارائه مي‌دهند و گستره قابليت‌هاي هر كدام تا حدي متفاوت است. به شما خواهيم گفت نسخه جديد همراه‌بانك مهر ايران چه ويژگي‌هايي دارد و چرا آن را به ساير اپليكيشن‌ها ترجيح خواهيد داد.

مهریران، خدمت نوین بانک مهر ایران بر بستر تلفن همراهبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، نسخه جدید اپلیکيشن همراه‌بانک مهر ايران که با نام «مهريران» عرضه شده، قابليت‌هاي جديدي را به كاربران خود ارائه مي‌كند. يكي از اين قابليت‌ها امكان پرداخت قبوض مختلف است. در نسخه جديد همراه‌بانك مهر ايران شما مي‌توانيد قبوض مختلف اعم از آب، برق، گاز، تلفن، موبايل و همچنين خلافي خودروي خود را استعلام و پرداخت كنيد.

مراحل کار به این صورت است که ابتدا باید نسبت به استعلام قبض از طریق همراه‌بانک اقدام کنید. براي اين منظور نوع قبض را انتخاب كرده و اطلاعات مورد نياز مانند شناسه قبض را وارد مي‌كنيد. سپس نوع استعلام را انتخاب مي‌كنيد كه پايان دوره يا ميان دوره باشد. در گام بعدي مي‌توانيد نسبت به ذخيره قبض اقدام كنيد و نامي براي آن انتخاب كنيد. با اين كار ديگر نيازي نيست هر بار مراحل قبلي را طي كنيد و دفعات بعدي تنها كافي است گزينه‌اي را لمس كنيد كه مثلاً با عنوان «تلفن خانه»، «موبايل همسرم» و... ذخيره كرده‌ايد. با اين كار اطلاعات دوره جديد آن قبض نشان داده مي‌شود و مي‌توانيد نسبت به پرداخت آن اقدام كنيد. سپس با لمس گزينه «قدم بعدي» و وارد كردن اطلاعات كارت بانكي و رمز دوم مي‌توانيد پرداخت قبض را انجام دهيد.

افتتاح حساب آنلاین



در نسخه جدید همراه‌بانک مهر ایران می‌توانید نسبت به افتتاح حساب آنلاين اقدام کرده و کارت بانکي خود را در منزل يا محل كار خود تحويل بگيريد. اين قابليت پيش از اين بر بستر اينترنت‌بانك ارائه شده بود و اخيراً با اضافه شدن آن به همراه‌بانك با استقبال مردم روبرو شده؛ به‌طوري كه در همين مدت كوتاه بيش از ۱۰هزار افتتاح حساب از اين طريق صورت گرفته است.

مهریران به فکر فراموش‌کارها


در مهریران حتی برای کسانی که اطلاعات حياتي از جمله رمز اول و دوم کارت يا حتي رمز همراه‌بانک خود را فراموش كرده‌اند نيز قابليت دريافت رمز جديد در نظر گرفته شده است. حتي اگر بر اثر وارد كردن رمز دوم كارت بانكي، كارت شما مسدود شده نيز مي‌توانيد از طريق مهريران نسبت به رفع مسدودي كارت اقدام كنيد. اين قابليت بر اساس اطلاعات مندرج بر لاشه كارت و شماره موبايل ثبت شده از شما در سامانه‌هاي بانك عمل كرده و پس از تطبيق اطلاعات وارد شده، پيامكي تأييدي به تلفن همراه شما ارسال مي‌شود. با وارد كردن كد ذكر شده در آن پيامك مي‌توانيد نام كاربري و رمز عبور جديد خود را مشاهده كنيد.

سهولت در استفاده و کاربرپسندی بیشتر


بر خلاف نسخه‌های قبلی همراه‌بانک، موجودی حساب شما به روز است و دیگر نيازي نيست براي به‌روزرساني آن نسبت به وارد کردن اطلاعات کارت و رمز عبور اقدام کنيد. همچنين ديگر نيازي به وارد كردن رمز همراه‌بانك در بخش‌هاي مختلف برنامه نداريد و تنها با يك بار وارد كردن رمز و ورود به محيط برنامه مي‌توانيد از تمام قابليت‌هاي آن استفاده كنيد.

البته در صورتی که گوشی تلفن همراه شما قابلیت شناسایي اثر انگشت را دارا باشد، مي‌توانيد با فعال کردن اين گزينه در نرم‌افزار مهريران و تنها با لمس حسگر اثر انگشت گوشي همراه خود، وارد برنامه شده و از قابليت‌هاي متنوع آن استفاده کنيد.

کارت هدیه آنلاین


فرهنگ استفاده از کارت هدیه در سال‌های اخیر در بین مردم و سازمان‌ها به‌خوبي جا افتاده است. با اين حال اين روزها که همه نگران رفت‌وآمدهاي خود و احتمال مبتلا شدن به بيماري کرونا هستيم، مراجعه به شعبه بانک يا استفاده از ماشين‌هاي بانكي مخصوص كه نسبت به ارائه كارت هديه اقدام مي‌كنند و بعد از آن هم رساندن كارت هديه به شخصي كه مد نظرمان است، همه مستلزم ترددهايي بيرون از منزل است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام این رفت‌وآمدها را در یک پیامک خلاصه کرده است! در اپليكيشن مهريران مي‌توانيد شماره موبايل فردي را كه مي‌خواهيد برايش كارت هديه بفرستيد انتخاب كنيد، مبلغ مورد نظر و پيام تبريك خود را هم مشخص كنيد. آن شخص با دريافت پيامكي كه نشان مي‌دهد شما برايش كارت هديه‌اي ارسال كرده‌ايد و لمس لينكي كه در آن پيامك است، مي‌تواند شماره شباي حساب خود در هر يك از بانك‌ها را وارد كرده و مبلغ هديه شما را دريافت كند. پيام تبريك شما نيز براي وي نمايش داده مي‌شود.

بازارچه پی‌بوم


کم‌کم باید به فکر جایگزین کردن ابزارهای نوين پرداخت با كارت‌هاي بانكي بود. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران به اين موضوع هم فكر كرده است. QR كد يكي از اين ابزارهاي پرداخت غيرتماسي است. مي‌توانيد با اسكن QR كد اپليكيشن «فون‌پي» كه در بسياري از مراكز فروشگاهي و تاكسي‌ها نصب شده، نسبت به پرداخت مبلغ اجناس خريداري شده از فروشگاه يا كرايه تاكسي اقدام كنيد. شايد قدر اين خدمت را در اين روزها بيشتر مي‌دانيم، زيرا كارت بانكي نيز به‌عنوان يكي از ابزارهايي شناخته شده كه مي‌تواند ناقل ويروس كرونا باشد. با استفاده از اين خدمت مهريران ديگر نيازي به استفاده از كارت بانكي هم نخواهيد داشت.

مواردی که گفته شد علاوه بر خدمات متعارفی است که مهریران نیز مانند ساير اپليکيشن‌هاي همراه‌بانک ارائه مي‌كند؛ خدماتي همانند مشاهده موجودي حساب، انجام عمليات كارت به كارت، دريافت شماره شبا و... .

اگر بانک مهر ایران پیش از این با ارائه خدمات بر بستر اینترنت‌بانک باعث شد شعبه به خانه و محل کار شما بيايد، اکنون با گسترش خدمات همراه‌بانك خود شعبه بانك را در دستان شما قرار داده است. با استفاده از خدمات مختلف همراه‌بانك مهر ايران علاوه بر صرفه‌جويي در زمان و هزينه، ديگر نيازي نيست در اين روزهاي كرونايي با بيرون آمدن از منزل، سلامتي خود را به خطر بيندازيد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: