کد خبر: ۳۳۰۹۴۲
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
0
بیش از ۳۰۰ قانونگذار از سراسر جهان امروز (چهارشنبه) از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خواستند تا بدهی کشورهای فقیر و در حال توسعه را در پاسخ به بیماری همه گیر کرونا ببخشند.

نمایندگان پارلمان‌های جهان خواستار بخشش بدهی کشورهای فقیر شدند

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بیش از 300 قانونگذار از سراسر جهان امروز (چهارشنبه)، در نامه‌ای از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خواستند تا بدهی کشورهای فقیر و در حال توسعه را در پاسخ به بیماری همه گیر کرونا لغو کنند و در عین حال بودجه خود را برای جلوگیری از رکود اقتصاد جهانی، افزایش دهند.

این ابتکار توسط سناتور برنی سندرز، کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و ایلهان عمر، نماینده دموکرات و مسلمان ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان این کشور، در حالی مطرح شده است که نگرانی درباره نابودی اقتصاد کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور توسط این پاندمی بسیار افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار جهانی، ویروس کرونا بیش از 4.2 میلیون نفر را در سطح جهان مبتلا و نزدیک به 290 هزار نفر دیگر را قربانی کرده است.

بنا بر این گزارش، قرنطینه‌های گسترده و تعطیلی کسب وکارها با هدف مهار این ویروس، خسارات زیادی را متحمل اقتصاد جهانی و به ویژه اقتصاد کشورهای فقیر با سیستم بهداشتی ضعیف، بدهی بالا و منابع کم برای مدیریت این بحران دوگانه سلامت و اقتصاد، کرده است.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، روز سه شنبه اظهار داشت: «بسیار محتمل» است که این صندوق درباره پیش بینی خود مبنی بر کاهش تولید جهانی در سال 2020 به میزان 3٪ تجدید نظر کند و افزود که کشورهای در حال توسعه به بیش از 2.5 تریلیون دلار بودجه برای عبور از این بحران نیاز دارند.

برنی سندرز نیز گفت: کشورهای فقیر باید به جای پرداخت بدهی‌های «غیرقابل تحمل» خود به مؤسسات مالی بین المللی، تمام این پول را برای مراقبت از مردم خود هزینه کنند.

وی گفت که بخشش بدهی فقیرترین کشورها «کمترین کاری است» که بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سایر موسسات مالی بین المللی باید برای جلوگیری از افزایش غیرقابل تصور فقر، گرسنگی و بیماری که صدها میلیون نفر را تهدید می‌کند، انجام دهند.

در این نامه که توسط نمایندگان مجلس بیش از 24 کشور از هر شش قاره جهان امضا شد، تاکید شده است که تعهدات مربوط به بدهی کشورهای فقیر به جای اینکه طبق توافق گروه 20 در ماه آوریل به تعویق بیافتد، باید به طور کامل لغو شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: