April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۲۶۰
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
0
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.
به گزارش پول نیوز، کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.
جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تاکنون ۷۰۱ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان استان خوزستان حدود ۲۵ درصد موارد تشخیصی را به خود اختصاص داده است. باید منتظر بمانیم تا در روزهای آتی اثر محدودیت‌ها و رعایت بهداشت عمومی و فردی که در روزهای اخیر رعایت شده را ببینیم. استان‌های لرستان، خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، جنوب استان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. امیدواریم در سراسر کشور نکات بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم رفت و آمدهای غیرضروری را بیشتر رعایت کنند.
وی بیان کرد: انتظار این‌که این بیمار در کوتاه مدت در کشور حذف شود وجود ندارد. در هیچ جای دنیا چنین انتظاری وجود ندارد و با صبر و آرامش و رعایت نکات بهداشتی می‌توان تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: