April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۳۹۰
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
0
اولین قطار باری چین شهر هفئی، مرکز استان آنهویی چین را در روز شنبه با ۸۲ کانتینر به مقصد تیلبورگ هلند ترک کرد.

جاده ابریشم بر روی چرخ های فولادی: راه اندازی مسیر ریلی جدید چین به اروپا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، اولین قطار باری چین شهر هفئی، مرکز استان آنهویی چین را در روز شنبه با 82 کانتینر به مقصد تیلبورگ هلند ترک کرد. این مسیر بخشی از پروژه بلند پروازانه یک کمربند، یک جاده چین است.

 

این قطار با راه اندازی یک سرویس ریلی جدید باربری بین دو شهر، پانزده روز طول میکشد تا به مقصد برسد.

 

این خط ریلی بین چین و اروپا 20 مسیر دارد که شهر هفئی را به هشت کشور از جمله آلمان، لهستان، فنلاند، هلند و روسیه متصل می کند. آمار نشان می دهد تا حالا در سال جاری میلادی، 194 قطار باربری چین-اروپا هفئی را ترک کرده است

 

سرویس حمل و نقل ریلی چین-اروپا در 2011 آغاز شد و بخش مهمی از پروژه «یک کمربند یک جاده» برای تقویت تجارت بین چین و کشورهای حاضر در این برنامه به حساب می آید. این پروژه بلندپروازانه چند تریلیون دلاری در 2013 توسط شی جینپینگ، رئیس جمهور چین اعلام شد.

 

بیش از 140 کشور و سازمان بین المللی توافقنامه هایی برای مشارکت در این پروژه امضا کرده اند.

 

هدف از این پروژه تقویت همکاری و ارتباط بین شرق آسیا، اروپا و شرق آفریقاست. انتظار می رود این پروژه تجارت جهانی را رونق داده و هزینه های تجارت را برای کشورهای عضوتا نصف پایین بیاورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: