April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۵۸۹
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
0
مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهار محال و بختیاری از تشکیل بیش از 17 هزار مورد پرونده بیماران مزمن فشار خون در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان خبر داد.

تشکیل بیش از 17 هزار پرونده بیماران مزمن در مراکز درمانی تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری


به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، دکتر محمود جاوید اظهار داشت: از جمله اقدامات موثر این مدیریت، درمان اجرای طرح هایی همچون تشکیل پرونده مزمن برای بیماران مبتلا به افزایش فشار خون است.


وی افزود: فشار خون بالا بیماری‌ است که امروزه به دلیل سبک زندگی کم‌تحرک و رژیم‌های غذایی نامناسب به شدت در جوامع مختلف رواج پیدا کرده است.

 

دکتر جاوید ادامه داد: علائم فشار خون بالا عموما محدود هستند و گاهی هیچ نشانه‌ای از این بیماری در فرد دیده نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد حتی اطلاعی از این بیماری ندارند، گفت: فشار خون بالا اگر کنترل نشود، به سرخرگ‌ها آسیب می‌رساند و همچنین عاملی خطرناک برای بروز سکته قلبی و مغزی و بیماری های قلبی و عروقی است.


دکتر جاوید خاطرنشان کرد: در راستای انجام رسالت درمانی و همچنین ساماندهی مراجعات بیماران به مراکز درمانی و استقرار نظام ارجاع داخلی، تاکنون بیش از 17 هزار پرونده الکترونیکی برای بیماران مزمن فشارخون در مراکز درمانی تابعه توسط پزشکان تشکیل شده است و در صورت نیاز، پزشک عمومی و متخصص، بیمار را به متخصص مورد نیاز ارجاع داده و بیمار در کمترین زمان ممکن توسط متخصص مورد معاینه قرار می گیرد.


وی تصریح کرد: بر این اساس این بیماران از مرداد ماه سال 96 تاکنون 384 هزار بار در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان توسط پزشکان این مجموعه ویزیت شده اند که به تفکیک سهم ویزیت پزشکان عمومی 78درصد و سهم ویزیت پزشکان متخصص 22 درصد بوده است.


دکتر جاوید گفت: همچنین در حدود 115 میلیارد ریال داروهای اختصاصی درمان پرفشاری خون در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است و تعداد خدمات پاراکلینیکی ثبت شده در خصوص مراجعه به آزمایشگاه های مراکز تامین اجتماعی 60 هزار مراجعه بوده است و بالغ بر 1/5میلیارد ریال خدمات آزمایشگاهی به این بیماران به صورت رایگان ارائه شده است.

 

دکتر جاوید همچنین از 76 هزار مورد ارجاع داخلی در مراکز درمانی تامین اجتماعی چهار محال و بختیاری خبر داد.


وی افزود: از آنجا که درخواست بسیاری از بیماران دسترسی به خدمات تخصصی مراکز درمانی تامین اجتماعی است، از اینرو سیستم ارجاع داخلی به منظور تسهیل دسترسی بیماران و صرفه ‌جویی در هزینه ‌های درمانی، دارویی و تشخیصی و جلوگیری از مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص و جلوگیری از سرگردانی بیماران در این مجموعه اجرا شد.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی چهار محال و بختیاری در اجرای این طرح گفت: اقدامات درمانی و تشخیصی بیمار توسط پزشک انجام می‌شود و در صورت لزوم، بیمار به پزشک متخصص مربوطه ارجاع می شود و در سطح بالاتر نیز پزشکان فوق تخصص در مراکز فوق تخصصی سازمان قرار دارند.


دکتر جاوید خاطرنشان کرد: از سال 96 تاکنون بیش از 22 هزار مورد ارجاع منجر به ویزیت متخصصین در مراکز تابعه این مدیریت شده است.


وی اجرای نظام ارجاع داخلی در پیشبرد طرح حذف دفترچه، صدور نسخه الکترونیکی و کارت هوشمند سلامت در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی را موثر بیان کرد و افزود: نسخ صادر شده و اقدامات درمانی و تشخیصی پزشکان در پرونده پزشکی بیمار باقی می ماند و پزشک معالج به راحتی در روند اقدامات درمانی بیمار قرار می‌گیرد.

تشکیل بیش از 17 هزار پرونده بیماران مزمن در مراکز درمانی تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: