کد خبر: ۳۳۲۹۷۹
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
0
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: افتخار ما اين است که در طرح بيمه ۵۰۰هزار خانه روستايي، سه استان كمتر برخوردار كشور را انتخاب كرده‌ايم.

بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۳ استان محروم، افتخار بانک مهرایران است

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز مرتضی اکبری در آيين رونمايي از بيمه حوادث ۵۰۰هزار خانه روستايي و همچنين احراز هويت آنلاين بانک مهر ايران گفت: مردم کشور مدت‌ها با بانك‌هاي تجاري سروكار داشته‌اند كه آن‌ بانك‌ها اغلب مشتريان كلان دارند. بانك قرض‌الحسنه ‌مهر ايران به‌نوعي بانك مستضعفان است و اغلب مشتريان آن ساكن استان‌هاي محروم هستند.

اکبری اظهار کرد: از آنجایی که وام‌های بانک مهر ايران خرد است، سعي كرده‌ايم اين وام‌ها را با فرآيندهايي ساده به مردم تخصيص دهيم. با بانكداري سنتي ممكن نبود سال گذشته به دو ميليون و ۳۰۰هزار نفر تسهيلات دهيم. بانك مهر ايران سال ۱۳۹۵ به ۵۰۰هزار نفر تسهيلات داده و افزايش تعداد تسهيلات‌گيرندگان در طول اين سه سال قابل توجه است. اين در حالي است كه تعداد كاركنان بانك از سال ۱۳۹۵ افزايش نيافته است. اين موضوع نشان مي‌دهد بهره‌وري نيروي انساني در اين بانك به‌شدت در حال رشد است.

وی با اشاره به خدمات گسترده این بانک در حوزه بانکداری الکترونیکي، گفت: بانك مهر ايران خدمتي ارائه كرده كه براي نخستين بار هر كسي مي‌تواند با همراه‌بانك افتتاح حساب كند و تمام فرآيندهاي آن روي موبايل انجام شود. بيماري كرونا باعث شد سرعت توسعه بانكداري الكترونيكي را بيشتر كنيم.

اکبری این طور ادامه داد: سال جاری حجم زیادي از مردم به بازار بورس مراجعه کردند و کارشان بعضاً با تأخيرات زياد انجام مي‌شد. همان زمان پيشنهاد داديم با عنايت به تجربه افتتاح حساب آنلاين، احراز هويت سجام را هم انجام دهيم. مسيري که داريم تعريف مي‌كنيم، در جهت اين است كه مشتريان و كاربران كمترين دشواري را براي دريافت خدمات داشته باشند. اگر روزي بتوانيم باعث شويم مراجعات مردم به بانك‌ها را به حداقل برسانيم، خدمت بزرگي به مردم كرده‌ايم.

مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: اگر ضمانت تسهیلات نیز به صورت الکترونيکي انجام شود، نياز به حضور مردم در شعبه کمتر مي‌شود و تا سه ماه آينده بخش زيادي از تسهيلات ما به همين صورت پرداخت مي‌شود.

اکبری درباره تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران به روستاييان و نيازمندان يادآور شد: از سال ۱۳۹۷ براي پرداخت ۶۰هزار فقره تسهيلات به روستاييان برنامه‌ريزي کرده‌ايم که بخش عمده آن تا كنون انجام شده است. همچنين ۲۸۰هزار فقره تسهيلات با همكاري كميته امداد در حوزه معيشت و اشتغال‌زايي خرد پرداخت شده كه ارزش آن به ۱۸۰۰ ميليارد تومان مي‌رسد و عمدتاً هم مربوط به روستاها بوده است.

وی در همین رابطه افزود: برای بهسازی خانه‌هاي روستايي، تفاهم‌نامه‌اي با بنياد مسکن به امضا رسانده‌ايم که شامل ۲۲هزار خانه روستايي است و تا کنون ۱۲هزار مورد آن پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایي از سوي اين بانک گفت: افتخار ما اين است که در طرح بيمه ۵۰۰هزار خانه روستايي، سه استان كمتر برخوردار (سيستان و بلوچستان، ايلام و خراسان جنوبي) را انتخاب كرده‌ايم. اين مسئله دغدغه دولت نيز هست و باعث مي‌شود نگراني‌هاي دولت در اين حوزه كاهش يابد. اميدواريم سال آينده بتوانيم استان‌هاي بيشتري را پوشش دهيم كه اين موضوع نياز به حمايت دارد.
اکبری اضافه کرد: ایرادی که به وجه التزام گرفته می‌شود اين است که بعضاً مي‌گويند حرام است. مطالعه كرديم و ديديم كه جريمه ديركرد در ساير كشورهاي اسلامي نيز دريافت مي‌شود، اما در حوزه عام‌المنفعه هزينه مي‌شود. زيرا نياز است كه وجه التزام دريافت شود يا مسير جايگزيني تعريف شود كه عدالت برقرار شود و بين افراد خوش حساب و بدحساب تفاوت‌هايي وجود داشته باشد. حال خوب است منابع دريافت شده از اين بخش را در حوزه عام المنفعه هزينه كنيم. ما اين موضوع را در مجمع بانك مهر ايران مطرح خواهيم كرد. تصويب اين موضوع در دولت و مجلس نيز مي تواند به اين مسئله كمك كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه شکل‌گیري بانک مهر ايران گفت: اين بانک در سال ۱۳۸۶ با سرمايه‌گذاري ۱۰ بانک و سرمايه اوليه ۱۵۰۰ ميليارد تومان تشكيل شد كه سال گذشته اين سرمايه به ۲۵۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت. بعد از انقلاب اسلامي اغلب بانك‌ها يا تجاري بودند يا تخصصي. براي مردم دريافت تسهيلات خرد از اين بانك‌ها دشوار بود زيرا آن‌ها نسبت به تجهيز منابع خرد و تخصيص منابع كلان اقدام مي‌كردند.

اکبری اظهار کرد: اکنون حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان منابع مردم نزد این بانک است، ۶۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات از ابتداي فعاليت اين بانك پرداخت شده كه ۳۰ هزار ميليارد تومان آن وصول شده و باقي هنوز دست مردم است و سررسيد دريافت آن فرا نرسيده است. نسبت معوقات در اين بانك حدود نيم درصد است. سال گذشته حدود ۲ ميليون و ۳۰۰هزار نفر از تسهيلات بانك برخوردار شدند و امسال براي ۳ ميليون نفر برنامه‌ريزي كرديم.

وی اضافه کرد: منابع بانک مهر ایران سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد داشته و این رشد محصول زحمات همکاران من در سراسر کشور است. این در حالي است كه جذب منابع قرض‌الحسنه بسيار دشوار است و اينكه مردم منابع خود را با سود صفر درصد نزد بانك بگذارند، سخت است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اعلام کرد: اکنون ۹ میلیون مشتري نزد اين بانک حساب دارند و در ۱۲ سال گذشته ۷ ميليون نفر از تسهيلات آن برخوردار شده‌اند. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد اين تسهيلات در دولت تدبير و اميد و عمده آن در سه سال گذشته پرداخت شده است. رويكرد بانك در دو سال گذشته به سمت اشتغالزايي خرد معطوف بوده و در سال‌هاي اخير سعي كرديم بخش عمده تسهيلات به اين بخش تخصيص يابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: