May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳۱۷۵
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
0
کنسرسیومی از ۶ سرمایه‌گذار بزرگ جهان به توافقی ۲۰.۷ میلیارد دلاری با غول نفتی دولتی ابوظبی، ادنوک، دست یافتند.

بزرگترین قرارداد انرژی ۲۰۲۰ با غول نفتی امارات منعقد شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کنسرسیومی از ۶ سرمایه‌گذار بزرگ جهان به توافقی ۲۰.۷ میلیارد دلاری با غول نفتی دولتی ابوظبی، ادنوک، دست یافتند.

این توافق بزرگترین توافق سرمایه‌گذاری زیرساختی انرژی در منطقه و بزرگترین توافق انرژی جهان در سال ۲۰۲۰ است. طی این توافق ۱۰.۱ میلیارد دلار با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به امارات متحده عربی تزریق خواهد شد.

۶ شرکتی که در این توافق حضور دارند شامل گلوبال اینفرااستراکچر پارتنرز، شرکت مدیریت سرمایه بروکفیلد، صندوق سرمایه‌گذاری ملی سنگاپور (جیک)، صندوق سرمایه‌گذاری معلمان اونتاریو، شرکت اوراق و سرمایه ان‌اچ و شرکت اسنم، می‌باشند.

در این توافق آمده است کنسرسیوم ۴۹ درصد از سهام شرکت زیرمجموعه جدید ادنوک، با نام «دارایی‌های خط‌لوله گاز ادنوک»، را در اختیار خواهد داشت و حق لیزینگ ۲۸ خط لوله را به دست خواهد آورد. ادنوک ۵۱ درصد (اکثریت) سهام را در اختیار خواهد داشت و مالکیت خط‌لوله‌ها را حفظ خواهد کرد.

سلطان الجابر، مدیر ارشد گروه ادنوک و وزیر کشور امارات متحده عربی، می‌گوید: ما از تکمیل این توافق هیجان‌زده هستیم و یکبار دیگر با برخی از برترین سرمایه‌گذاران در زیرساخت‌ها و مؤسسات جهان همکار شدیم. این نشان می‌دهد که دولت ابوظبی جایگاه خود به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری مطمئن و معتبر حفظ کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی دستاورد بزرگی است.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: