April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با هدف رونق اقتصادی در شهر فرودگاهی امام‌خمینی:
کد خبر: ۳۳۳۴۶۸
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
0
تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با وزارت راه و شهرسازی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد که بر اساس آن شرکت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تاسیس می‌شود.
به گزارش پول نیوز، این تفاهم‌نامه که امروز (یکشنبه) در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضای «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «مرتضی بانک» دبیرشورای عالی مناطق آزاد رسید، با هدف تحقق و اجرای سیاست ها و اولویت های دولت تدبیر و امید و به منظور دستیابی به رونق اقتصادی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است.

ایجاد هماهنگی حداکثری وزارت راه و شهرسازی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای تبدیل این مجموعه به ویژه منطقه آزاد شهر فرودگاهی به قطب اول حمل و نقل بار و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه (موضوع ماده ١٦٦ قانون برنامه پنجم توسعه) از اهداف مهم این تفاهمنامه بود.

براساس این تفاهم نامه که بین دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) موظف به تشکیل شرکت منطقه آزاد شهر فرودگاهی شد تا علاوه بر انجام امور منطقه آزاد، ماموریت توسعه منطقه ویژه را نیز برعهده گیرد.

منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به مساحت ١٥٠٠ هکتار به موجب ماده ١٦٦ برنامه پنجم توسعه و در راستای اهداف کلان اقتصاد کشور و تبدیل شدن شهر فرودگاهی به قطب راهبر کارگو و قطب دوم مسافری منطقه، ساخته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: