May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳۵۱۳
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
0
عربستان از اول جولای سال جاری میلادی ۱۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر کالاهایی وضع می کند که از طریق پلتفرم های آنلاین به عربستان وارد شده باشند.

عربستان برای خرید های آنلاین از خارج 15 درصد مالیات وضع کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از خلیج تایمز، عربستان سعودی در روز یکشنبه اعلام کرد 15 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر کالاهایی وضع می کند که از طریق پلتفرم های آنلاین از خارج از عربستان وارد شده باشند.

مقامات گمرک عربستان اعلام کردند این قانون جدید شامل تمام محصولاتی می ‌شود که در اول جولای 2020 و پس از آن وارد می شوند.

ریاض در یازدهم ماه مه اعلام کرده بود مالیات بر ارزش افزوده را از اول جولای سه برابر کرده و از 5 به 15 درصد می‌رساند. عربستان همچنین به منظور تقویت درآمدهای دولت پرداخت مستمری به شهروندان را هم از ماه آینده متوقف می کند. درآمد دولت عربستان به خاطر کاهش قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا پایین آمده است. افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر تمام کالاها و خدمات در کشور اعمال می شود.


به گفته مقامات عربستان در شرایطی که سفارش آنلاین قبل از پایان ماه ژوئن ثبت شده باشد ولی پس از این تاریخ تحویل داده شود، 15 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر این معامله فروش اعمال می شود. اگر کالا در روز اول جولای یا پس از آن به دست خریدار برسد، شرکت های تجارت الکترونیک باید 10 درصد از این مالیات را از خریدار بگیرند چون مجبورند این 15 درصد مالیات را در زمان ترخیص گمرکی کالا پرداخت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: