April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۵۹۳
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
0
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد:« بی ثباتی های بسیاری در مورد آسیب های اقتصادی شوک ویروس کرونا وجود دارد. احتمالا ترمیم شرایط اقتصادی و بازگشت به سطح قبل از بحران کرونا مدتها طول خواهد کشید».

خطرات بسیاری بزرگترین اقتصاد دنیا را تهدید می کند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا 6.6 درصد در 2020 به خاطر شوک همه گیری ویروس کرونا کوچک شود ولی اوج دوباره ابتلا به این ویروس و افزایش فقر احتمالاً این دورنما را بدتر خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول با بررسی شرایط بزرگترین اقتصاد دنیا خطرات دیگری را برای آن برشمرد که شامل افزایش بیش از حد بدهی دولتی و شرکتی و دورنمای یک دوره طولانی مدت تورم پایین یا حتی منفی هم می شود.

کارکنان صندوق بین‌المللی پول طی یادداشتی اعلام کردند:« بی ثباتی های بسیاری در مورد آسیب های اقتصادی شوک ویروس کرونا وجود دارد. احتمالا ترمیم شرایط اقتصادی و بازگشت به سطح قبل از بحران کرونا مدتها طول خواهد کشید».

در یادداشت این گروه آمده است سیاست گذاران آمریکا اقدامات فوری و موثری در حمایت از زندگی و کسب و کار مردم اتخاذ کرده اند ولی برای تقویت تقاضا و حمایت از گروههای آسیب پذیر جامعه نیاز به اقدامات بیشتری است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد این بحران به طبقه فقیر آمریکا و اقلیت‌های نژادی آسیب بیشتری رسانده است و باعث افزایش سیستماتیک فقر می شود. به این ترتیب خطر بحران کرونا برای کل اقتصاد افزایش یافته و می تواند باعث ناآرامی های اجتماعی شود.

در گزارش این صندوق آمده است آمریکا باید محدودیت‌های تجاری فعلی را بردارد و افزایش عوارض را که تعادل تجارت جهان را برهم می‌زند، متوقف کند. سیستم مالی آمریکا تا الان مقاومت کرده ولی به نظر می‌رسد این بحران تازه در مراحل اولیه به سر می‌برد و بانک‌ها باید همچنان طرح های خود در محدود کردن توزیع سرمایه را ادامه دهند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: