کد خبر: ۳۳۴۶۷۰
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
0
شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل و فیس بوک علیرغم همه گیری ویروس کرونا سرمایه گذاری خود را در هند افزایش داده و بیش از ۴۰ میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش پول نیوز به نقل از راشا تودی، هند به دنبال سرمایه گذاری های بزرگ غولهای فناوری جهان مثل گوگل و فیس بوک، بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کرده است.

به گفته رئیس مجمع همکاری روابط استراتژیک هند و آمریکا، شرکت‌های آمریکایی علیرغم همه گیری ویروس کرونا سرمایه گذاری خود را در هند افزایش داده اند. وی گفت هند تنها طی چند هفته اخیر بیش از 20 میلیارد دلار منابع مالی بدست آورده که از طرف شرکت های بزرگ «سیلیکون ولی» در آمریکا و سرمایه‌گذارانی از خاورمیانه بوده است.

مجمع همکاری هند و آمریکا ادامه داد:« سرمایه گذاری از طرف آمریکا تا به امروز با احتساب سرمایه گذاری های اخیر به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده است. اطمینان سرمایه‌گذاران به هند بسیار بالاست. هند همچنان یک بازار امیدوار کننده برای سرمایه گذاران جهانی است».

گوگل در اوایل همین هفته اعلام کرد 4.5 میلیارد دلار در «پلتفرم های جیو» در هند سرمایه گذاری کرده که بخشی از ارزشمندترین شرکت هند و تحت کنترل موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا است. فیسبوک هم در ماه آوریل 5.7 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد و 9.99 درصد سهام آن را به دست آورد. سرمایه‌گذاران در کل بیش از 20 میلیارد دلار سهام پلتفرم‌های جیو را خریداری کرده اند.


سرمایه گذاری غولهای تکنولوژی جهان در این کشور جنوب آسیا نشانه از دست رفتن اطمینان به چین است. لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید عقیده دارد هند تبدیل به رقیبی بزرگ برای چین شده است. ولی لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری آمریکا در اقتصاد چین هم افزایش داشته است. طبق گفته وزارت بازرگانی چین، سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طرف آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش علاقه شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا به سرمایه‌گذاری در هند به دنبال ادامه درگیری ها بین واشنگتن و پکن به وجود آمده است. در همین حین، درگیری های کشنده اخیر بین چین و هند در مرز دو کشور در هیمالیا روابط آنها را تیره کرده و باعث شده دهلی نو چندین نرم‌افزار چینی را ممنوع کند و کنترل واردات از این کشور را سخت تر سازد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: