April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۷۵۴
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
0
شاخص دلار در معاملات امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل در سطح ۹۶.۰۷ واحد بسته شد.

صعود اندک دلار در بازارها جهانی

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل گرد هم خواهند آمد تا در خصوص نهایی شدن بسته محرک ۷۵۰ میلیارد یورویی رایزنی کنند. با توجه به منفی شدن رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای اروپایی، این بسته می تواند کمک بزرگی به خروج کشورهای اروپایی از رکود کند. با این حال هنوز برخی از کشورهای عضو به طور کامل با ابتکار آلمان و فرانسه موافق نیستند و همین مساله نیز باعث شده است اجرای این برنامه نجات چندین مرتبه به تاخیر بیافتد.

در آمریکا استیون منوچین- وزیر خزانه داری با ارسال نامه ای به اعضای کنگره از آن ها خواسته است تا مقدمات اجرایی شدن یک بسته حمایتی دیگر را تسهیل کنند. به زودی اعتبار لایحه حمایتی فعلی که مجوز پرداخت یارانه نقدی مستقیم به شهروندان را می دهد، به پایان می رسد. منوچین گفته است تمرکز بسته جدید کماکان روی حمایت از خانوارهای با درآمد پایین و متوسط و کسب و کارهای خرد خواهد بود.

در آسیا، هر چند رشد اقتصادی چین در سطح مثبت باقی مانده است، اما آمارهای منتشر شده نشان می دهد که برای پنجمین ماه متوالی، رشد بخش خرده فروشی در سطح منفی باقی مانده است و این مساله می تواند بر ضعیف باقی ماندن سطح تقاضا در یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی اثر منفی بگذارد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۰۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۶۳ دلار اعلام شد.


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۵۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۵ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۴ به ۱.۱۴۲ دلار رسید.


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۰۷.۳۳۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۳۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۹۴ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: