May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۸۴۱
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
0
طبق مصوبه سازمان بورس کارمزد معاملات از امروز ۱ مرداد ماه، ۲۰ درصد کاهش یافته و ۳۰ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات نیز به حساب صندوق سرمایه گذای مشترک توسعه بازار سرمایه واریز می‌شود.
کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات بورس از امروز
به گزارش پول نیوز، طبق مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار که به مدیران عامل بورس، فرابورس، سپرده گذاری مرکزی، مدیریت فناوری و رایان بورس ابلاغ شده است، کارمزد معاملات در بورس از امروز (چهارشنبه، یکم مرداد) ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

بر همین اساس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار این تصمیم را با هدف کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تشویق سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار اتخاذ کرده است.

همچنین بر اساس این مصوبه، ۳۰ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات در بورس، , فرابورس و شرکت‌های کارگزاری به‌صورت روزانه به حساب صندوق سرمایه گذای مشترک توسعه بازار سرمایه واریز می‌شود.
 
بر همین اساس کارشناسان بسیاری معتقدند که کاهش کارمزد معاملات تاثیری بر بازار سرمایه ندارد و سازمان بورس وظیفه اصلی دیگری دارد که باید به آنها رسیدگی کند.
 
در همین رابطه علی حیدری کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است: کاهش کارمزد معاملات که سازمان بورس و اوراق بهادار آن را تصویب کرده است در وهله‌ی اول و به شکل ظاهری، قدم مثبتی است، اما تاثیری بر بازار سرمایه ندارد.
 
وی عنوان کرد: بهترین کار این است که سازمان بورس اجازه دهد تا اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت‌ها و نهاد‌ها مجوز کارگزاری‌ها را آسان‌تر دریافت کنند، از این جا به بعد رقابت بین کارگزاری‌ها آغاز می‌شود و رقابت بیشتر در بازار سرمایه قیمت اصلی را مشخص می‌کند، بنابراین نیازی نیست سازمان بورس دستوری قیمت را کنترل کند.
 
حیدری در ادامه مطرح کرد: در شرایط فعلی، مقصر دانستن کارگزاری‌ها و تحت فشار قرار دادن آن‌ها به دلیل دریافت کارمزد، کار درستی نیست و راهکار سازمان بورس در این شرایط این است که مجوز ثبت شرکت و راه اندازی کارگزاری‌ها را آسان‌تر کند. بدین ترتیب رقابت بین کارگزاری‌ها ایجاد می‌شود و در این شرایط کارگزاری‌ها به سمت ارائه خدمات بیشتر و دریافت کارمزد کمتر قدم بر می‌دارند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: