کد خبر: ۳۳۵۰۰۶
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
0
سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد و بانک توسعه اسلامی با امضای یک قرارداد جدید، همکاری بلند مدت خود را تقویت می کنند.

فائو و بانک توسعه اسلامی همکاری خود را تقویت می‌کنند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ریلیف وب، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد و بانک توسعه اسلامی با امضای یک قرارداد جدید، همکاری بلند مدت خود را تقویت می کنند. این قرارداد جدید بر کسب و کار های مرتبط با کشاورزی، کمک های فنی و توسعه ظرفیت ها تمرکز دارد.

در مراسم امضای این قرارداد، دبیرکل فائو حمایت بانک توسعه اسلامی از فائو را تحسین کرد و گفت:« اکنون زمان خوبی برای تجدید همکاری بین ماست».

وی گفت:« فائو و بانک توسعه اسلامی به همراه سایر موسسات مالی می توانند کشورهای بیشتری را برای ارتقا و سرعت بخشیدن به تغییر سیستم های غذایی جذب کنند».

دبیرکل فائو همچنین اشاره کرد فرصت افزایش همکاری بین این دو نهاد زمانی به وجود آمده که نیاز فوری به عملکرد بهتر در برابر همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد. برنامه 2.3 میلیارد دلاری «آمادگی و پاسخ دهی استراتژیک» بانک توسعه اسلامی کمک می کند پاسخ دهی بهتری در برابر این همه گیری جهانی داشته باشیم. وی همچنین تاکید کرد فائو می تواند در زمینه های نوآوری مثل دیجیتالی کردن کشاورزی، مهندسی و اتوماسیون به بانک توسعه اقتصادی کمک کند و اطمینان حاصل کند که فرصت‌های جدید مخصوصاً برای زنان و جوانان در مناطق روستایی به وجود می آید.


رئیس بانک توسعه اسلامی هم اظهار داشت:« امنیت آب و غذا اولویت‌ استراتژیک کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی است. اکثر این کشورها در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند و ما امیدواریم با افزایش همکاری با فائو این اولویت ها را از طریق زنجیره های ارزش تجارت کشاورزی، علم، فناوری، نوآوری و تقویت اقتصادی عملی سازیم».

یادداشت تفاهم امضا شده بین این دو نهاد یک چارچوب کلی برای تسهیل همکاری در مناطق مشترک را در بر می گیرد. برخی از زمینه های همکاری این دو نهاد برای اجرا و توسعه ظرفیت ها عبارت اند از: زنجیره های ارزش کسب و کارهای مربوط به کشاورزی، آب، تحقیقات کشاورزی و نوآوری‌ و فناوری‌های علمی، آمار، تغییرات جوی، پاسخ دهی در برابر بحران ها، کاهش فقر، توانمندسازی زنان و جوانان و ... .

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: