کد خبر: ۳۳۵۲۴۲
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
0
به گفته تحلیل گران ارزی عاملی که باعث کاهش ارزش دلار شده، آن است که نهایی شدن بسته حمایتی بزرگ در سطح اتحادیه اروپا در زمانی که تنش های آمریکا و چین روز به روز بالاتر می گیرد، تمایل معامله گران برای خرید یورو را افزایش داده و فشار عرضه، اسکناس سبز را به عقب رانده است.

ارزش دلار در بازار جهانی صعودی شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دور تازه تنش های بین آمریکا و چین بار دیگر تقاضا برای ارزهای امن را تقویت و معامله گران را نسبت به وقوع یک جنگ ارزی دیگر نگران کرده است. چین بیش از یک تریلیون دلار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد که می تواند از آن به عنوان یک سلاح موثر ضد دلار استفاده کند.

ادوارد مویا- تحلیل گر بازار ارز در موسسه اواندا گفت: به نظر می رسد شاهد روزهایی هستیم که تاج پادشاهی از سر دلار افتاده است و با تداوم این وضع، انتظار ما این است که بانک مرکزی آمریکا برای توقف روند فعلی دست به کار شود. اخبارهای رسیده، احتمالا بیانگر این هستند که خبری از یک احیای رشد اقتصادی سریع هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در آمریکا نخواهیم بود.


اقدام آمریکا در اجرایی کردن یک بسته حمایتی دیگر در شرایطی صورت می گیرد که پس از چندین ماه بحث، سرانجام سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر لایحه حمایت مالی برای تقویت رشد اقتصادی و کاستن از تبعات ناشی از کرونا با یکدیگر به توافق رسیدند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد ۷۵۰ میلیارد یورو به مجموع اعتبارات قبلی خواهد افزود که این منابع صرف حمایت از بخش های مختلف اقتصادی به شکل وام یا کمک هزینه خواهد شد و میزان تخصیص آن به هر کشور نیز بستگی به شدت شیوع کرونا در آن خواهد داشت. بدین ترتیب مجموع اعتبارات تخصیص یافته اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامدهای کرونا به رقم دو تریلیون یورو رسید.


در آسیا، هر چند رشد اقتصادی چین در سطح مثبت باقی مانده است، اما آمارهای منتشر شده نشان می دهد که برای پنجمین ماه متوالی، رشد بخش خرده فروشی در سطح منفی باقی مانده است و این مساله می تواند بر ضعیف باقی ماندن سطح تقاضا در یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی اثر منفی بگذارد.


شاخص دلار
که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۷۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۳.۷۱۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۹۰ دلار اعلام شد.


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۹۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۷ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۲ دلار رسید.


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۰۵.۱۱۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۰۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: