کد خبر: ۳۳۵۲۸۰
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
0
شاخص بورس در دومین هفته از مرداد ماه ۹۹ با اصلاحاتی روبه رو شد که برخی از کارشناسان معتقدند این اصلاحات تا ۲ الی ۳ ماه دیگر ادامه دار خواهد بود.
حال و روز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
به گزارش پول نیوز، در ادامه بخشی از گزارشات افت و خیز بازار سرمایه را در هفته‌ای که گذشت می‌خوانید:

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز شنبه ۴ مرداد ماه، با بیش از ۴۹ هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۲۹ واحد رسید. ارزش بازار نیز به ۷۳ میلیون ۰۶۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال و ارزش معاملات ۹۷ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال رقم خورد.

روز پس از آن نیز شاخص کل منفی شد و با بیش از ۱۶ هزار واحد ریزش به عدد یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۵۹۲ واحد رسید. این در حالی است که راند پایانی معاملات روز یکشنبه حاکی از رشد عرضه‌ها بود و همین مساله نیز موجب شد که با ریزش شاخص روبه‌رو شویم.

در جریان معاملات روز دوشنبه ۶ مرداد ماههم ۱۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۲۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفتند و شاخص بورس با افت ۱۳ هزار و ۷۹۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۳۲ هزار و ۲۸۶ واحدی قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز دوشنبه به نام نماد‌های شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بانک پاسارگاد با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز سه شنبه ۷ مرداد ماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲۱ هزار و ۴۰ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفتند و شاخص بورس با رشد ۸ هزار و ۴۱۶ واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۵۲ واحد قرار گرفت.

در این روز بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری غدیر و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص کل بورس هفته را با رشد منفی به پایان برد و با رشد منفی ۳۷ هزار و ۶۴۱ واحدی به یک میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۵۱ واحد رسید. حالا باید منتظر واکنش بازار در هفته آینده بود و دید تالار شیشه‌ای چه سرنوشتی را برای سهامداران خود رقم می‌زند.
 
گزارش از سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: