مدیرعامل سابق بیمه میهن در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۵۴۸۸
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
0
مدیرعامل سابق بیمه میهن با بیان اینکه کشور ما با کمبود محصولات بیمه‌ای روبه رو است، عنوان کرد: صنعت بیمه باید در کنار اقتصاد کشور قرار گیرد و با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن از فضای گلخانه‌ای خارج شود.
صنعت بیمه باید از فضای گلخانه‌ای خارج شود
به گزارش پول نیوز، چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی در اظهارات خود اعلام کرد که صدور هیچ بیمه نامه‌ای در کشور روی زمین نمانده است؛ این در حالی است که برخی از کارشناسان این صنعت معتقدند که برخی ریسک‌ها مانند سرمایه گذاری تحت پوشش بیمه نیستند.

‎به عبارتی، شرکت‌های بیمه در ایران، سرمایه گذاری را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند، زیرا معتقدند ریسک سرمایه گذاری در ایران بالاست و به دلیل نوسانات سرمایه گذاری، قابلیت سرمایه گذاری بیمه‌ای را ندارد.

‎از سویی اظهارات رییس کل بیمه مرکزی در حالی است که امروزه صنعت بیمه از فقدان تنوع در محصولات بیمه‌ای رنج می‌برد.

عبداله رحیم لوی بنیس، مدیرعامل سابق بیمه میهن درباره نبود تنوع در محصولات بیمه به خبرنگار پول نیوز می‌گوید: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما نسبت به کشور‌های پیشرفته دیگر بسیار رقم ناچیزی است و این به این معنی است که صنعت بیمه کشور ما در مقایسه با کشور‌های دیگر، به توانگری بالا نرسیده است.

‎وی افزود: زمانی که ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش نمی‌یابد یعنی صنعت بیمه بسیاری از ریسک‌ها را در کشور شناسایی نکرده است و اگر هم این شناسایی صورت گرفته باشد، بیمه نامه‌ای درست برای آن طراحی نشده است. به همین علت با فقدان محصولات بیمه‌ای متنوع در صنعت بیمه کشور مواجه هستیم.
 
بیشتر بخوانید: 

تاثیر طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی بر ضریب نفوذ بیمه

شرکت های دولتی، عمده بدهکاران صنعت بیمه

سنگینی سایه بیمه گزاران بدهکار بر شانه‌های نحیف صنعت بیمه


‎مدیرعامل سابق بیمه میهن عنوان کرد: صنعت بیمه در کشور ما بسیار جای کار دارد و باید در سال‌های بعد با ارائه محصولات جدید بیمه‌ای متناسب با نیاز جامعه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، تلاش کرد.

‎رحیم لوی بنیس با بیان اینکه ریشه این مشکلات در صنعت بیمه، نبود افراد کوشا در این صنعت است، اظهار کرد: در این شرایط صنعت بیمه به دنبال ریسک‌های جدید با شرایط اقتصادی کشور نیست. بر همین اساس بیمه نامه‌های خوب، به روز و منطبق با شرایط جامعه طراحی نمی‌شوند.

‎وی خاطر نشان کرد: صنعت بیمه در کشور ما، صنعتی سنت است که با تکنولوزی‌های روز و نوین آشنایی ندارد و بیشتر قوانین و دستورالعمل‌ها برای سال‌های قبل است. همچنین در بخش آموزش عملکرد ضعیفی وجود دارد و مدیران این صنعت به درستی انتخاب نشده اند.

‎مدیرعامل سابق بیمه میهن در خصوص راهکار افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور بیان کرد: صنعت بیمه در کشور ما باید با ابزار‌ها و بخش‌های دیگر اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد که در غیر اینصورت، این صنعت و در کنار آن ضریب نفوذ بیمه هیچ تغییری نمی‌کند.
 
گفتگو از سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: