به گزارش پول نیوز، چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی در اظهارات خود اعلام کرد که صدور هیچ بیمه نامهای در کشور روی زمین نمانده است؛ این در حالی است که برخی از کارشناسان این صنعت معتقدند که برخی ریسکها مانند سرمایه گذاری تحت پوشش بیمه نیستند.
به عبارتی، شرکتهای بیمه در ایران، سرمایه گذاری را تحت پوشش خود قرار نمیدهند، زیرا معتقدند ریسک سرمایه گذاری در ایران بالاست و به دلیل نوسانات سرمایه گذاری، قابلیت سرمایه گذاری بیمهای را ندارد.
از سویی اظهارات رییس کل بیمه مرکزی در حالی است که امروزه
صنعت بیمه از فقدان تنوع در محصولات بیمهای رنج میبرد.
عبداله رحیم لوی بنیس، مدیرعامل سابق بیمه میهن درباره نبود تنوع در محصولات بیمه به خبرنگار پول نیوز میگوید: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر بسیار رقم ناچیزی است و این به این معنی است که صنعت بیمه کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر، به توانگری بالا نرسیده است.
وی افزود: زمانی که ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش نمییابد یعنی صنعت بیمه بسیاری از ریسکها را در کشور شناسایی نکرده است و اگر هم این شناسایی صورت گرفته باشد، بیمه نامهای درست برای آن طراحی نشده است. به همین علت با فقدان
محصولات بیمهای متنوع در صنعت بیمه کشور مواجه هستیم.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل سابق بیمه میهن عنوان کرد: صنعت بیمه در کشور ما بسیار جای کار دارد و باید در سالهای بعد با ارائه محصولات جدید بیمهای متناسب با نیاز جامعه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، تلاش کرد.
رحیم لوی بنیس با بیان اینکه ریشه این مشکلات در
صنعت بیمه، نبود افراد کوشا در این صنعت است، اظهار کرد: در این شرایط صنعت بیمه به دنبال ریسکهای جدید با شرایط اقتصادی کشور نیست. بر همین اساس بیمه نامههای خوب، به روز و منطبق با شرایط جامعه طراحی نمیشوند.
وی خاطر نشان کرد: صنعت بیمه در کشور ما، صنعتی سنت است که با تکنولوزیهای روز و نوین آشنایی ندارد و بیشتر قوانین و دستورالعملها برای سالهای قبل است. همچنین در بخش آموزش عملکرد ضعیفی وجود دارد و مدیران این صنعت به درستی انتخاب نشده اند.
مدیرعامل سابق بیمه میهن در خصوص راهکار افزایش
ضریب نفوذ بیمه در کشور بیان کرد: صنعت بیمه در کشور ما باید با ابزارها و بخشهای دیگر اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد که در غیر اینصورت، این صنعت و در کنار آن ضریب نفوذ بیمه هیچ تغییری نمیکند.
گفتگو از سحر گلی زاده