May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۵۸۱۴
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
0
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این بازار در هفته‌ ی جاری روند مثبتی را طی خواهد کرد، عنوان کرد: با توجه به روند رو به رشد شاخص در هفته جاری، این جذابیت برای ورود مردم به بازار فراهم می شود.
شاخص بورس تا پایان هفته بر مدار صعودی طی میکند/ تاثیر گشایش اقتصادی برا بازار سهام
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در روز یکشنبه ۱۹ مرداد و در پایان معاملات با رشد ۴۶ هزار و ۳۱۴ واحدی همراه شد و به ۲ میلیون و ۸۰ هزار و ۵۰۶ واحد رسید همچنین شاخص هم وزن امروز نیز همانند شاخص کل رشد داشت و با ۱ هزار ۴۴۹ واحد عدد ۵۳۳ هزار و ۳۰۷ واحد را نشان داد و ارزش معاملات نیز ۱۶۷ هزار و ۲۶۹ میلیارد شد.

در معاملات امروز نماد‌های "فارس"، "فملی" و "شپنا " به ترتیب با ۶۱۳۰، ۴۱۹۶ و ۳۲۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کردند و پربیننده‌ترین نماد‌های بورسی نیز فملی، شبندر و وغدیر بودند.

در همین رابطه محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند معاملات این بازار به خبرنگار پول نیوز گفت: آمار معاملات بازار سرمایه که در روز به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد، جذابیت لازم را برای ورود مردم به این بازار فراهم میکند.

وی افزود: وضعیت بنیادی شرکت‌ها نسبت به گذشته تغییری نکرده است و با توجه به رشد نرخ تورم انتظارات رشد نرخ دلار وجود دارد بنابراین بازار بورس به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری از سوی مردم از جذابیت لازم برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت ها، گزارش‌های عملکرد سه ماهه و بعد از آن گزارش عملکرد ماهانه خود را ارائه کرده اند، درآمد عملیاتی شرکت‌هایی که صادرات محور هستند وضعیت مناسبی را در فصل تابستان تجربه کرده اند.

گرجی آرا خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های سرمایه گذاری، هلدینگ‌های چندرشته‌ای و سرمایه گذاری‌های تخصصی از وضعیت مناسبی برخوردارند و باتوجه به عملکرد آنها، مسیر جذابی را برای سرمایه گذاری سهامداران ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که در هفته‌ی پیش رو شاخص بر مدار صعودی خود ادامه دهد و این صعود از محل سهم‌های بزرگ رقم بخورد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر گشایش اقتصادی بر بازار سرمایه مطرح کرد: زمانی که هیچ کدام از اقتصاددان‌ها و کارشناسان اقتصادی در کشور، از طرح اقتصادی مطرح شده اطلاعی نداشته باشند تغییری به لحاظ بنیادی در وضعیت کشور ایجاد نمی‌شود و به نظر می‌رسد که تحولات از جنس تحولات سیاسی باشد و تا زمانی که شواهدی مشخص نشود، نمیتوان تاثیر آن را بر مباحث اقتصادی عنوان کرد.
 
گفتگو از سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: