کد خبر: ۳۳۵۹۵۲
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
0
شاخص دلار در معاملات امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۴۵۹ واحد بسته شد.

ارزش دلار تقویت شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، داده های منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می دهد نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوییه باز هم کاهشی شده و رقم ۱۰.۲ درصد را ثبت کرده است. این نرخ بیکاری که ۰.۹ درصد کمتر از ماه قبل است باعث افزایش امیدها به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ماه جاری شده است.

ویراج پاتل- استراتژیست ارشد ارزی در موسسه آرکرا گفت: معمولا در ماه اوت هر سال شاهد بروز الگوهای مختلف معاملاتی هستیم و امسال این روند با توجه به پیامدهای ناشی از شیوع کرونا تشدید شده است. در ماه های اخیر دارایی های پرریسک تر شاهد یک دور صعودی تند بوده اند و اگر تنش های ژیوپلتیکی باز هم تشدید شوند احتمال زیادی وجود دارد که ورق برگردد و خیلی از پیشروی های این طبقه از دارایی ها از دست برود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۴۵۹ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۳ دلار اعلام شد.


بانک مرکزی انگلیس در گزارشی اعلام کرد شرایط اقتصادی این کشور در نتیجه شیو ع کرونا وخیم تر از چیزی است که پیشتر تصور می شد و برای بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطوح پیش از بحران کرونا به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد بود. بانک مرکزی با اعلام آمادگی برای برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی این کشور گفته است که انتظار نمی رود زودتر از سال ۲۰۲۱، اقتصاد به حالت اولیه بازگردد.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۶ درصد پایین رفت و با عقب رفتن از کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۷۵ دلار رسید.


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۵.۸۷۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۶۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: