April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۰۰۹
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۵
0
تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در سال‌های گذشته از پول به دست آمده از افزایش بهره‌وری چاههایشان برای تقویت تولید استفاده می کردند ولی این بار ترجیح می دهند از این پول برای پرداخت سود سهام و بازپرداخت بدهی هایشان استفاده کنند.

قیمت پایین حفاری نفت شیل این بار نمی تواند تولید نفت را رونق دهد

به گزارش  پول نیوز  به نقل از بلومبرگ، تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا بر سر یک دوراهی قرار گرفته اند. آنها خود را کارآمد تر از همیشه می‌بینند که می توانند به حفاری ادامه داده و قیمت نفت را بیش از این پایین بیاورند یا از پول به دست آمده برای پرداخت بدهی های خود استفاده کنند.

 

تولید کنندگان نفت در سراسر حوزه پرمین 20 درصد از هزینه چاههای خود را نسبت به سال قبل پایین آورده اند. این شرایط برای قیمت نفت بدبینانه است چون نشان می‌دهد تولیدکنندگان شیل راهی برای ادامه تولید زیر سطح 40 دلار در هر بشکه پیدا کرده اند.

 

تولید کنندگان نفت شیل آمریکا در سال‌های گذشته از پول به دست آمده از افزایش بهره‌وری چاههایشان برای تقویت تولید استفاده می کردند ولی این بار ترجیح می دهند از این پول برای پرداخت سود سهام و بازپرداخت بدهی هایشان استفاده کنند.

 

سایر نشانه ها حاکی از تولید کمتر برای مدت طولانی تری است. حفاری نفت در هفته گذشته به پایین ترین رقم طی 15 سال گذشته رسید که نشان دهنده تغییر سیاست صنعت نفت شیل است. این صنعت زمانی تنها در فکر رشد تولید بود ولی حالا تنها برای جلوگیری از کاهش تولید حفاری می کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: