یک کارشناس سیستم بانکی پاسخ داد:
کد خبر: ۳۳۸۱۵۰
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
0
بنیانگذار بانک سامان اظهار کرد: به دلیل اینکه بانک ها درآمدی از محل تسهیلات ندارند و سودی که به سپرده گذاران پرداخت می شود، از تسهیلات آن ها بیشتر است، وارد بنگاهداری می شوند.

اله وردی رجایی سلماسی

اله وردی رجایی سلماسی بنیانگذار بانک سامان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: بانک ها به دلیل سودآوری بالایی که دارند وارد بنگاهداری می شوند. بانک ها در زمان ریاست محمود احمدی نژاد، به بنگاهداری مشغول بودند که رفته رفته حجم بنگاهداری ها در زمان ریاست حسن روحانی افزایش یافت.

 

وی افزود: در زمان ریاست احمدی نژاد، بانک ها باید شرکت ها و املاک خود را می فروختند که از آن زمان نه تنها این املاک فروخته نشد بلکه روز به روز در حال افزایش است. اگر ترازنامه بانک ها مشاهده شود میبینیم که از زمان گذشته، بنگاهداری و سرمایه گذاری بانک ها افزایش یافته است.

 

رجایی سلماسی اظهار کرد: بانک مرکزی باید با دستورالعمل های متفاوت، نظارت و کنترل بیشتر بر بنگاهداری بانک ها را آغاز کند و از اقداماتی که صورت میگیرد گزارش کاملی تهیه کند.

 

وی ابراز کرد: اگر بانک ها این املاک و شرکت ها را وارد بازار سرمایه کنند، از این طریق می توانند این املاک را به فروش برسانند.

 

بنیانگذار بانک سامان معتقد است: بانک ها درآمدی از محل تسهیلات ندارند و سودی که به سپرده گذاران پرداخت می شود، از تسهیلات بیشتر است بنابراین سودی که از تسهیلات دریافت می کنند، بسیار کمتر از سودی است که به سپرده گذاران پرداخت می شود بر این اساس سعی می کنند به بنگاهداری مشغول باشند تا از سود آنها استفاده و هزینه ها را پرداخت کنند.

 

وی مطرح کرد: هر قانونی که تصویب می شود باید اجرا شود و بانک مرکزی باید نظارت بر بانک ها را به طور جدی تری اعمال کند که با دستور شورای پول و اعتبار اجرا شود. زمانی که عملکرد بانک مرکزی، دستگاه های نظارتی و غیره ضعیف باشد بانک ها هم از این شرایط سوء استفاده کرده و به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: