مجید بنویدی کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص محصولات بیمه ای در کشور اظهار کرد:
صنعت بیمه محصولات متنوع بسیاری دارد که همه ی افراد جامعه می توانند از آن استفاد کنند اما آگاهی کامل از این محصولات ندارند.
وی افزود: محصولات بیمه ای توسط
شرکت های بیمه ارائه می شود و بیمه مرکزی مسئول نظارت بر این بازار است. بازار ارائه محصولات و معرفی آن ها بر عهده شرکت های بیمه ای است.
بنویدی با بیان اینکه مردم علاقه ای به
خرید بیمه نامه ندارند، عنوان کرد: نبود علاقه به خرید بیمه نامه، یعنی مردم دنبال آن نیستند که ریسک های خود را در شرکت های بیمه از طریق محصولات بیمه ای پوشش دهند. فرهنگ سازی استفاده از محصولات بیمه ای بر عهده همه ی جامعه است یعنی صنعت بیمه، سازمان های آموزشی، بسترهای رسانه ای باید محصولات بیمه ای را به مردم معرفی کنند تا مردم علاقه مند شوند رسک های خود را از طریق شرکت های بیمه، کاهش دهند.
بیشتر بخوانید:
این کارشناس صنعت بیمه مطرح کرد: هر قدر دانایی و آگاهی مردم در مدیریت ریسک زندگی افزایش یابد، همانقدر در
خرید محصولات بیمه ای آگاهی دارند.
وی ابراز کرد: شرایط اقتصادی کشور بر تمایل افراد برای خرید محصولات بیمه ای تاثیر گذاری است و علت آن هم به این بستگی دارد که هر خانواده ای یک سبد درآمد و هزینه دارد که در سبد هزینه های خانوار ایرانی، محصولات
بیمه ای، جای کمی دارد.
بنویدی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که مردم تمایل کمتری به خرید محصولات متنوع بیمه ای دارند این است که برای این محصولات در هزینه های خود جایی ندارند.
گفتگو از سحر گلی زاده