April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۷۳۷
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
0
شهرستان جویباردر استان مازندران به بزرگ ترین مرکز لجستیک و پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی در کشورمبدل شده است .

حمایت بانک کشاورزی از بزرگ ترین مرکز پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، این مرکز با حمایت و مشارکت 1020 میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای 300 نفر به صورت مستقیم و 15000 نفربه صورت غیر مستقیم، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این منطقه ایفا کرده است .

مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس با زمینی به وسعت 31 هکتار و مجهز به فضای مسقف با سالن هایی برای آماده سازی و بسته بندی، رنگ آوری، آزمایشگاه، نمایشگاه و تالار بورس، بستر مناسبی را برای اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و معرفی برند ایرانی در بازارهای جهانی، فراهم کرده است.

خلیل قلی زاده، مدیر مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گسترپارس گفت: استان مازندران رتبه نخست تولیداتی چون برنج، مرکبات، کیوی، گل و گیاهان زینتی، گوشت مرغ، جوجه یک روزه، ماهیان پرورشی و خاویاری در کشور را در اختیار دارد و این مرکز با ظرفیت 330 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال در حال تکمیل و بهره برداری است.

مدیر روماک گسترپارس با تاکید بر حمایت 1020 میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی بانک با این مجموعه گفت: این مرکز در فاز اول ، امکان تهیه و آماده سازی 240 هزار تن کالا و ارسال به صورت انبوه، مستمر و تحت پوشش یک برندرا دارد و می تواند 90 هزار تن انواع میوه، سبزی، گوشت، مرغ و سایر محصولات کشاورزی را نگهداری و ذخیره سازی کند.

این گزارش می افزاید: استان مازندران یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور، سالانه ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: