کد خبر: ۳۴۲۲۲۷
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
0
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در اقتصاد‌های مترقی و در حال رشد و توسعه یافته، اساسا یکی از روش‌های جذب سرمایه‌های سرگردان در دست مردم بازار سرمایه است که جذب این سرمایه‌ها موجب رکود زدایی و روشی برای سرمایه گذاری است که موجب ثابت ماندن تورم می‌شود.
آیا بورس بهترین ابزار و راهکار برای جذب پول‌های در دست مردم است؟
به گزارش پول نیوز، بهنام مرادی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در اقتصاد‌های پیشرفته بورس بهترین ابزار و راهکار برای جذب پول‌های در دست مردم است، عنوان کرد: در اقتصاد‌های مترقی و در حال رشد و توسعه یافته، اساسا یکی از روش‌های جذب سرمایه‌های سرگردان در دست مردم بازار سرمایه است که جذب این سرمایه‌ها موجب رکود زدایی و روشی برای سرمایه گذاری است که موجب ثابت ماندن تورم می‌شود.

وی افزود: این روش مورد تایید بوده و در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته هم روش اول برای نحوه جذب سرمایه و مدیریت سرمایه‌های کشور است. این روش، روشی است که از سوی کارشناسان داخل کشور هم به عنوان راهکار اصلی و اولیه ارائه شده و مورد تایید هم قرار گرفته است که این کار بخش قابل توجهی از رشد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

مرادی در پاسخ به این سوال که در دنیا صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیری (VC) وجود دارد که با تزریق پول به حوزه‌های فناوری باعث رشد تکنولوژی در اقتصاد آن کشور می‌شود؛ چرا نقدینگی در کشور ما کمتر به سراغ حوزه‌های ریسک پذیر هدایت می‌شود؟ اظهار کرد: ابزار‌های نوین مالی و روش‌های مختلف سرمایه گذاری در جوامع مترقی، یکی از جاذبه‌های بازار سرمایه محسوب می‌شود. یکی از مزایای بسیار بزرگ بازار سرمایه، وجود ابزار‌های متنوع مالی از جمله صندوق‌های خطر پذیر و صندوق‌های قابل معامله است.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در چنین شرایطی سازمان اوراق بهادار، باید به سمت طراحی و گنجاندن ابزار‌های نوین مالی قدم بردارد و این روش‌ها را بر اساس میزان ریسکی که تعریف می‌کنند، برای جامعه ما هم تعریف کند.

وی در ادامه گفت: به هیچ عنوان روش‌های مالی پر ریسک با رشد اقتصاد ناسازگاری ندارد. ابزار‌هایی که مبتنی بر ریسک بیشتر تعریف می‌شود، قابلیت آن را دارد که در شرایط فعلی اقتصاد کشور و در بستر بازار سرمایه که مردم رویکرد خوبی به آن دارند، تعریف شود. دولت هم مکلف است که توسعه ابزار‌های متنوع مالی را در دستور کار خود قرار دهد که بخشی از آن به صندوق‌های پرخطر مرتبط است.

مرادی خاطرنشان کرد: امروزه که موج عظیمی از سرمایه‌های در دست مردم که به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می‌کند، نقش صندوق‌های سرمایه گذاری تعریف می‌شود. انتظار می‌رود که با همکاری دولت، سازمان اوراق بهادار و مجلس شورای اسلامی حضور این صندوق‌های سرمایه تقویت و به تعداد آن‌ها اضافه شود. همچنین این صندوق‌ها باید تخصصی‌تر تشکیل شوند تا با هجوم سرمایه‌های مردم به سمت این بازار، سرمایه آن‌ها نابود نشود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: