April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۳۷۸
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
0

کاربردی ترین روغن های گیاهی

 

به گزارش پول نیوز، روغن های گیاهی از پوست درخت، گل، میوه، برگ، دانه یا ریشه گیاه یا درخت تهیه شده و خواص درمانی فوق العاده ای دارند. این روغن ها اغلب غلیظ بوده و طعم و عطر مشخصی دارند. از روغن های گیاهی به منظور بهبود سلامت جسمی و روحی استفاده می شود. این روغن ها را می توان به صورت موضعی، آروماتراپی و خوراکی مصرف کرد. در این مطلب به معرفی چند روغن گیاهی پرکاربرد و بررسی خواص و ویژگی های هر یک می پردازیم.

روغن بادام

یکی از روغن های گیاهی و طبیعی که هم در تغذیه و هم در محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد، روغن بادام است. بادام شیرین میوه درخت بادام بوده و از روغن آن در محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد دارویی استفاده می شود. بادام ملین بوده و خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد؛ این میوه از ابتلا به سرطان مثانه، پستان، دهان، طحال و رحم جلوگیری می کند و در حفظ سلامت پوست نقش به سزایی دارد. روغن بادام توسط پوست جذب شده و در نرم و روشن کردن پوست و مرطوب کردن آن بسیار موثر است. از این روغن در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده و افزودنی (به ویژه در سس های سالاد) استفاده می شود؛ خاصیت نرم کنندگی این روغن از گذشته بسیار مورد توجه بوده و افراد به منظور رفع خشکی پوست و مرطوب شدن آن از روغن بادام استفاده می کردند. این ماده از مرطوب کننده های شیمیایی و تجری موجود در بازار تاثیر بهتر و بیشتری داشته و فاقد مواد مضر بوده و سالم تر است. در صورتی که پوست حساسی دارید می توانید روغن بادام را بر سطح آرنج، روی پاها و سایر مناطق بدنتان که در معرض خشک شدن قرار دارد مالیده و پس از چند دقیقه آن را بشویید. انجام این کار به طور مستمر به افزایش رطوبت پوست و نرم شدن آن کمک می کند. همچنین می توانید از این روغن در تهیه ماسک موی خانگی استفاده کنید؛ برای این کار کافی است روغن بادام را با آووکادو ترکیب کرده و موهای خیس خود را آغشته به این ماسک کنید. این کار به آبرسانی بیشتر موه نیز کمک می کند. کاربردهای فراوانی که این ماده در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و زیبایی دارد سبب شده میزان خرید روغن بادام شیرین و محصولات حاوی آن افزایش چشمگیری داشته باشد.

روغن آلوئه ورا

روغن آلوئه ورا که از برگ های آلوئه ورا باربادنسیس گرفته می شود، یکی از مواد طبیعی و گیاهی است که در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد. این ماده خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی داشته و در داروهای ضد پیری پوست به کار می رود. این روغن سرشار سرشار از اسیدهای آمینه، کلسیم، آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، ویتامین A ،C ، E، B1، B2، B6 و اسید فولیک است و اگر به صورت موضعی مصرف شود خطر و عوارضی ندارد. از جمله ویژگی ها و کاربردهای این روغن می توان به خاصیت ضد التهابی، ضد تحریک‌ کننده، آنتی ‌اکسیدان، ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچ، مرطوب کنندگی، بهبود دهنده و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره کرد. کاهش آکنه و سایر التهابات پوستی، کمک به رشد و محافظت از سلول ها از دیگر مزیت های این روغن می باشد. همین طیف گسترده کاربرد و ویژگی هایی که این ماده دارد سبب افزایش میزان فروش روغن آلوئه ورا به عنوان ماده اولیه مورد استفاده در تولید محصولات مختلف شده است.

روغن اسطوخودوس

از دیگر روغن های گیاهی مفید و کاربردی روغن اسطوخودوس یا روغن لاوندر است که از گیاهی با همین نام تهیه می شود. این گیاه در شمال آفریقا و مناطق کوهستانی مدیترانه یافت می شود. روغن اسطوخودوس به دو شکل مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را هم به صورت موضعی بر روی پوست مالید و هم با آروماتراپی نفس کشید. روغن اسطوخودوس در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و برخی داروها به کار گرفته می شود. این گیاه آرامش بخش بوده و منجر به درمان اضطراب، بی قراری، افسردگی، بی خوابی، سر درد، اگزما، عفونت ‌های قارچی، ریزش مو، زخم ها، فشر خون بالا، حالت تهوع، درد قاعدگی و آلرژی می شود. همچنین این روغن در صنایع غذایی جهت طعم و عطر بخشیدن به نوشیدنی ها و برخی از غذاها کاربرد دارد. از دیگر خواص دارویی و درمانی روغن اطوخودوس می توان به روشن شدن پوست، کاهش التهاب، کاهش لکه‌ های پوستی و قرمزی پوست، کاهش چین و چروک های پوستی، مرطوب کردن پوست و ... اشاره کرد. کاربردهای متعدد این روغن سبب شده که به یکی از مواد اولیه مهم در تولید محصولات زیبایی و آرایشی تبدیل شود و تولیدکنندگان این محصولات به سراغ خرید روغن اسطوخودوس به عنوان یک ماده ضروری در فرمولاسیون محصولات خود روند.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا از آجیل ماکادمیا که میوه درخت ماکادامی است تهیه می شود. این روغن مغذی در صنایع غذایی و محصولات آرایشی به کار رفته و به دلیل داشتن پتاسیم و اسیدهای چرب سالم، برای سلامتی انسان مفید و سودمند است. روغن ماکادمیا مایع و به رنگ زرد روشن است که خوشمزه بوده و حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ها است. این روغن ضد آلرژی بوده و به کاهش خارش و قرمزی پوست، نرم و مرطوب شدن پوست، بهبود زخم، خراش و سوختگی، حفظ و بهبود سلامت قلب، تقویت موها و افزایش سطح انرژی کمک می کند. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی با سال ها فعالیت در زمینه تامین مواد اولیه و واردات محصولات شیمیایی انواع روغن های گیاهی را وارد کرده و شما می توانید جهت اطلاع از قیمت روغن ماکادمیا و سفارش این محصول به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: