کد خبر: ۳۴۴۷۳۴
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شخص در کنار اینکه مسائل و موانع اقتصادی را به کلی باید بداند باید از مسائل مالی و ریز جزئیات شرکت‌ها نیز مطلع شود؛ پس نمی‌توان به طور کلی داشتن مدرک را رد کرد و یا نداشتن آن را نیز امتیاز به شمار آورد.
تولیدی///// مردم برای ورود به بازار سرمایه باید از فیلتر عبور کنند
به گزارش پول نیوز، علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در خصوص حال و هوای بازار سرمایه گفت: بازار سهام مانند شمشیر دولبه‌ای است که هرگونه تصمیم گیری و اجرای سیاست در این بازار همواره سود و ضرر‌هایی به برخی وارد می‌کند. از اینرو هرگونه دستورالعمل و یا ابلاغیه‌های جدید سازمان بورس در پایان سال کاری و مالی برای بازار سهام می‌تواند بازخورد‌های مثبت و منفی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: سواد معاملاتی با سواد آکادمیک از یکدیگر جدا هستند، بنابراین کار کردن در بازار سرمایه نیاز به دانش، اطلاعات و سواد بسیار بالایی دارد.

وی اظهار کرد: شخص در کنار اینکه مسائل و موانع اقتصادی را به کلی باید بداند باید از مسائل مالی و ریز جزئیات شرکت‌ها نیز مطلع شود؛ پس نمی‌توان به طور کلی داشتن مدرک را رد کرد و یا نداشتن آن را نیز امتیاز به شمار آورد.
 

بیشتر بخوانید: تاثیر بازار جهانی بر بورس ایران بلندمدت است

حیدری اضافه کرد: اصولا بورس‌های جهانی تابع دو نوع سیاست گذاری هستند، سیاست‌های پولی که عمده آن توسط بانک‌های مرکزی کشور‌های مربوطه اعمال می‌شود و تبعات و نتایج آن خود را در بازار نشان می‌دهد. در معقوله بعدی با توجه به آنچه که در عمق اقتصاد جامعه در حال شکل گیری و هدفمندی است، سیاستگذار، اقتصاددان و نماینده مردم قدم بعدی خود را در جهت تثبیت و توسعه شرایط اقتصادی برمی‌دارد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تجربه بورس‌های جهانی عنوان کرد: اگر بخواهیم در راستای تجربه موفق بورس‌های جهانی حرکت کنیم، نیاز به تغییرات عمده‌ای داریم که این تغییرات از قانون اساسی آغاز شود بهتر است. به طور مقایسه‌ای آنچه که در بورس ایران در حال حاضر در حال شکل گیری است، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌هایی است که سازمان بورس به بازار ارسال می‌کند که نتیجه اجرای عملکرد لایه‌های دوم مدیریتی است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: معمولا به صورت فردی کمتر کسی راغب است که در بورس‌های بین المللی وارد شود. ورود به بورس‌های جهان معمولا از طریق صندوق‌ها و موسسات مالی بزرگ شکل می‌گیرد مگر اینکه شخص دارای توانایی‌های بسیار بالایی باشد، ولی ورود فردی در بازار‌های بین المللی و بورس‌های جهانی نیز به صورت انفرادی غیر ممکن نیست.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: