April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۰۷۸
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با 19 سنت معادل 0.34 درصد کاهش به 55 دلار و 89 سنت رسید.

کاهش تقاضا نفت جهانی را ارزان کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارها نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا رشد غیرمنتظره ای را شاهد بوده و مجددا نگرانی ها از محدود شدن تقاضا به دلیل شیوع کرونا را تشدید کرد، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.34 درصد کاهش به 55 دلار و 89 سنت رسید. طی دو جلسه قبلی قیمت نفت به دلیل خوش بینی ناشی از ارائه بسته محرک مالی جدید توسط دولت بایدن شاهد رشد قابل توجهی بود.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس امروز با 26 سنت معادل 0.49 درصد رشد به 53 دلار و 24 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا گزارش داده که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 15 ژانویه با 2.6 میلیون بشکه افزایش مواجه بوده است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز قبلا پیش بینی کرده بودند که ذخایر 1.2 میلیون بشکه کاهش یابد.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «پس از آنکه برآورد شد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته شاهد افزایش 2.56 میلیون بشکه ای بوده، به نظر می رسد که قیمت نفت تحت فشار قرار گرفته است.»

اینز افزود، محدودیت های کرونایی در زمینه جابجایی و حمل و نقل به چشم انداز کوتاه مدت تقاضای نفت لطمه زده، اما تجار امیدوارند در بلندمدت با توزیع واکسن از حجم محدودیت ها کاسته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: