یک کارشناس حوزه اقتصادی:
کد خبر: ۳۴۷۰۵۴
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
0
این کارشناس حوزه اقتصادی ضمن تصریح بر اینکه آینده متعلق به رمز ارزهاست، عنوان کرد: سؤالی که مطرح می‌شود این است که رمزارز‌هایی همچون بیت کوین و ریپل که این روز‌ها بر سر زبان‌ها افتاده اند، همان رمزارز‌های آینده هستند یا خیر.
تولیدی//// آینده متعلق به رمز ارزهاست
به گزارش پول نیوز، رمز ارز‌ها از پروتکل‌های رمزگرافیکی و یا کد‌های فوق‌العاده پیچیده برای رمز‌گذاری دیتا‌های حساس و انتقال آن‌ها استفاده می‌کنند تا معاملات امنی را فراهم کنند. توسعه‌دهندگان رمز ارز‌ها این پروتکل‌ها را بر پایه اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر بنا کرده‌اند که آن‌ها را غیرقابل نفوذ می‌کند.
 
این پروتکل‌ها همچنین هویت افراد استفاده کننده از رمز ارز‌ها را مخفی نگه می‌دارد و ردیابی و پیدا کردن آن‌ها را برای هر کسی و هر دولتی دشوار می‌کند. رمز ارز‌ها همچنین برای کنترل شدن غیر متمرکز خود شناخته می‌شوند. این به آن معناست که تمام فعالیت‌ها و ارزش‌های این بازار توسط همان کد‌های پیچیده کنترل و ارزیابی می‌شوند و بانک‌ها و یا مقامات دولت‌ها کنترلی روی آن‌ها ندارند.
 
ارز‌های دیجیتال امکان معامله شدن توسط ارز‌های واقعی را نیز دارا می‌باشند و شما می‌توانید در بعضی از مارکت‌های خاص و صرافی‌های شناخته شده، مانند بایننس (Binance)، ارز‌های دیجیتال خود را با دلار، پوند، یورو و ... جایگزین کنید. خطر اصلی در همین مرحله اتفاق می‌افتد جایی که هکر‌ها و بدافزار‌ها امکان بلوکه کردن پول شما را در حین این انتقال دارا هستند.
 
در همین رابطه علیرضا توکلی کارشناس حوزه اقتصادی کاشی از نیاز انسان به پول به عنوان یک مسئله همیشگی یاد کرد و گفت: از هزار سال پیش تا امروز که کارت‌های اعتباری نقش جابه‌جایی پول بین مردم را بازی می‌کنند، همیشه مسئله ضرورت پول مطرح بوده است.

وی از جایگاه ویژه رمز ارز‌ها در آینده خبر داد و بیان کرد: در آینده این احتمال وجود دارد که رمز ارز‌ها وظیفه جابه‌جایی و انتقال پول را بر عهده بگیرند و دیگر نیازی به استفاده از کارت‌های اعتباری و پول نقد نباشد. در حقیقت افراد در گوشی موبایل خود در قالب یک یوزر نیم و پسوورد می‌توانند تمام ثروت خودشان را نگهداری کنند، یعنی به جای آنکه افراد کارت بکشند در ازای خرید از یوزر نیم و پسوورد استفاده می‌کنند.

این کارشناس حوزه اقتصادی ضمن تصریح بر اینکه آینده متعلق به رمز ارزهاست، عنوان کرد: سؤالی که مطرح می‌شود این است که رمزارز‌هایی همچون بیت کوین و ریپل که این روز‌ها بر سر زبان‌ها افتاده اند، همان رمزارز‌های آینده هستند یا خیر.

وی اشاره کرد: یک موجود اگر بخواهد نقش پول را ایفا کند باید دو سؤال را پاسخ دهد. سؤال نخست این است که آیا رمز ارز مور ادعا ثبات ارزش دارد یا خیر، زیرا مهم‌ترین خصوصیت یک واحد پولی آن است که ثبات ارزش داشته باشد. سؤال دوم این است که با افزایش جمعیت و مبادلات تجاری، آن رمز ارز توانایی گسترش دارد یا خیر؟ در حقیقت یک رمز در صورتی موفق است و می‌تواند در آینده به عنوان پول مورد استفاده قرار گیرد که حجم آن گسترده شود و ثابت نباشد.

وی با تصریح بر اینکه مشکل فعلی بیت کوین این است که حجم آن محدود است، عنوان کرد: طبق فرمول‌هایی که گذاشته شده است، سقف تعداد بیت کوین ۲۱ میلیون است؛ بنابراین اگر قرار باشد مراودات جهانی با بیت کوین انجام شود و با توجه به اینکه این مراودات در حال افزایش است، بیت کوین نمی‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان یک واحد پولی در آینده باشد، زیرا تعداد آن قابل افزایش نیست و در نتیجه ثبات ارزشی نیز ندارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: