April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۸۳۶۲
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
0
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نزدیکی ماه مبارک رمضان و اثر آن بر بازار طلا گفت: به‌طور معمول در ماه رمضان شرایط به گونه‌ای است که تقاضا برای خرید کاهش می‌یابد و مردم به دلیل روزه‌داری و عبادت کمتر به سمت خرید طلا گرایش پیدا می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که داد و ستد طلا در ماه رمضان امسال بهتر از رمضان سال گذشته باشد و حجم معاملات افت زیادی نداشته باشد.

به گزارش پول نیوز، «ابراهیم محمدولی»، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینده این بازار عنوان کرد: هرچند آینده‌نگری در باره قیمت طلا کار دشواری است، اما با توجه به تجارب گذشته می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال وضعیت بازار طلا بهتر از پارسال خواهد شد. یعنی عرضه و تقاضا و به‌طور کلی داد و ستد بیشتر خواهد شد.

وی، ضمن اشاره به روند کاهشی قیمت بعد از تعطیلات اظهار داشت: وقتی بازار به سمت ثبات و تعادل حرکت کند قیمت‌ها نیز به ثبات خواهد رسید. هرچند نمی‌توان برای مثال انتظار داشت قیمت طلای ۱۸ عیار از کانال یک میلیون تومانی به کانال ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومانی وارد شود، اما ممکن است در دامنه حدود ۱۰ درصد نوسان داشته باشد.

کاهش تقاضا برای طلای آب شده

محمد ولی با اشاره به افزایش تقاضا برای طلای آب شده در اواسط سال گذشته عنوان داشت: امسال به نظر می‌رسد گرایش به طلای آب شده کم و تقاضا برای مصنوعات طلا بیشتر باشد. زیرا خرید و فروش طلای آب شده نیازمند دانش و اطلاعات فنی است و بیشتر در میان فعالان صنعت طلا رایج است تا مردم عادی. مواردی پیش آمده و افرادی به اتحادیه مراجعه کرده‌اند که دست به خرید و فروش این نوع طلا زده و ضرر کرده‌اند. ریسک معامله در این نوع طلا بالا است و به همین خاطر بیشتر افراد متخصص سراغ آن می‌روند.

ماه رمضان امسال بهتر از پارسال خواهد بود

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نزدیکی ماه مبارک رمضان و اثر آن بر بازار طلا نیز گفت: به‌طور معمول در ماه رمضان شرایط به گونه‌ای است که تقاضا برای خرید کاهش می‌یابد و مردم به دلیل روزه‌داری و عبادت کمتر به سمت خرید طلا گرایش پیدا می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که داد و ستد طلا در ماه رمضان امسال بهتر از رمضان سال گذشته باشد و حجم معاملات افت زیادی نداشته باشد.

طبق آخرین گزارش‌ها در روز گذشته، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا نیز به قیمت چهار میلیون و ۵۸۳ هزار تومان معامله شد.

اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۳۱ دلار فروخته شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: